Hade iaf tur med vädret

Dagen var lite av en otursdag visade det sig. Strålande sol som jag nämnde imorse, men jag tänkte det var kallt och tog jeans och jacka och scarf på mig... puh!!!!! (gissa om jag svettades..rev av mig jacka o scarf direkt o hängde på vagnen)... mötte Sofie och Sam på lekplatsen plikta och där lekte barnen en stund. Algot har blivit jätte mammig nu de senaste dagarna bara.. han är ständigt uppmärksam på vad jag gör o kommer direkt när jag kallar, vilket han ju inte direkt brukar... så han kunde iaf inte koncentrera sig på att leka riktigt, utan hängde mest mig i benen hela tiden..

Gick till linné och handlade lite på hemköp att fika. Satte oss i slottskogen igen och Marcus hade då precis gjort klart sin tenta (vilket var anledningen till att de kommit till Gbg idag)... vi fikade och ungarna sprang runder. Därefter begav de sig Halmstad igen och jag promenerade vidare ner mot stan. Kom på efter ett tag att min scarf var borta.. det var min absoluta favorit.. ARG! jag som använt den i vått o torrt.. jag får väl hoppas jag kan hitta en ny.. eller be min kära syster om hon hittar en, för den är köpt på en marknad i Madrid.

Väl hemma igen så kollade vi på film, jag och kott.. det går bra så länge jag ägnar honom all uppmärksamhet men när jag lämnar rummet eller pratar i telefon el annat så sitter han o ropar på mig konstant. Lille Kottis.. han blir så förtvivlad när jag är ledsen osså. Säger " mamma lissen" och klappar mig o ska kramas massa. Vad skulle jag göra utan honom! 

lagade mat till Peo kom hem. Stod och stekte vårrullar i olja och när jag skulle ta upp Algots korvar längre in på spisen (han tål inte vårrullar ju) så skvätte oljan över hela mina armar!! milt utryckt : AAAAAAAAAJ!!! stod en bra stund med armarna i iskallt vatten och försökte desperat fixa med maten samtidigt..

Ikväll har jag tagit en joggingpromenad på 1,5 timme med hög musik i mp3-spelaren..en liten verklighetsflykt blir det allt.. sedan styrketränat en halvtimma.. var skitgött faktiskt!!

possitiva tankar nu Hanna! 

(kameran fick inte ens följa med idag.. jag orkade inte..så bildlöst tyvärr)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback