Påsken o Kotte sjuk igen


Börjar med fina fina gotte ute i solen i Skåne! .. på Lennies gamla bobbycar. (mamma o pappas kära granne Anita städar ur huset o hittade den.. den används inte där längre så efter tjänat dem i 30 år o 5 små pojkar, barn o barnbarn så fick Kotte ta över som nr 6:)..)


ledsen för min totala frånvaro i skrift runt påsk. Nu är det slutspurt på projektet och jag sitter vid datorn från ca 8 på morgon till 2-3 på natten var dag. Vi är verkligen inte där vi borde vara, men kämpar på för glatta livet. Algot har dessutom varit sjuk, med hög feber och mest legat hemma o gosat med sin pappa tis o ons. I måndags var han på dagis hela dagen trots förkylningen redan brutit ut o han var hängig, men sen gick det inte mer. Han trillade dessutom på dagis o slog sig på en bänk eller något, så hans öga är helt blå-svart och han har skrapsår på näsa och haka o läpp. Stackars liten! fredag fick han vara med mig på skolan tills 2 tiden, då Peo kunde flexa på eftermiddagen.


Algot sjuklingen i soffan


Blåtiran från dagisbus.. även näsan uppskrapad och fläskläpp med sår


men jag kan vara glad ändååå!

Annars har vi haft en mycket trevlig påsk! det har varit fint väder och mycket vila. Mamma o pappa har passat Algot mycket och vi har kunnat njuta av solning och springning mm. Åkte hem till skåne i torsdags alltså. Vi fick en trevlig kväll med Carro, Linus och Leon i fredags efter att mamma, jag o Peo sprungit 14km o min mormor o morfar passat gotte. Grillning och bebisgos blev det iaf i deras hus i Broby. Leon växer så det knakar! blir sån skillnad när man inte ser han så ofta ju.
 

Linus o Kotte

Grilltajm


mums.. ser ut som många fredagkvällar gjort under åren med sällskap av Linus o Carro =)


Gott med gurka

Kollar på när Leon får ny blöja...


oj vad spännande med en sån liten bebis tycker Algot


JAG VILL JU KÄNNA MAMMA!

Påskafton spenderades med Peos föräldrar i Broby. Hans syster med familj, bror med flickvän och mormor o morfar var där oxå. Algot fick påskägg med en nalle och några chokladbitar :)... roligt tyckte han!!
Vi åkte sedan till Sibbhult där Tova oxå var och då blev det påskägg igen. Denna gång fick han body, byxor, strumpor, nappar, vattenkanna, spann, spade, kratta, lite choklad igen, ett leksakstält att ha på terassen och av Tova fick han en pinnhäst hihi.. så de lekte hela kvällen tills Algot bara stupade.




Öppna påskägget var jättespännade!




Bus med kusinerna Alexander o Filip, farbror Johan, Sofie o vovven i farmor o farfars säng =)


Peo med disken!!!!!?


Fått påskägg hos mormor o morfar oxå. Pyjamasen han fick åkte på direkt hihi


Fått häst av Tova. Den var rolig den :)


Söndag var lugn. Jag o Peo sprang 7 km och bara gottade oss i solen. På kvällen kom farmor o Lina o vi käkade lax. Det var lite firande av mig eftersom farmor inte träffar mig så ofta.
 

mmm majs är det bästa jag vet..o yoggisås :D



Måndag sprang jag o mamma. 1 mil denna gång. Hade jätteont i ften så jag sprang hem lite innan mamma. Hon fortsatte 1,5 mil. Mormor o morfar var hos oss o fikade o vi hann även med en runda till Broby  Eftermiddagen satt jag med projektet och började lösa planer. Det packades för hemfärd. 

Tisdag hem kl 7 till Gbg med tåg. Peo till jobb och jag till skola. Därefter har det bara varit projekt som gäller!!!!  Suttit även hela lördag. Algot vaknade på morgon, med feber igen!.. nu typ 6 dagar med hög feber började vi tycka det var lite konstigt. Gick upp och fick därefter syn på att det runnit vitt var ur Algots högeröra samt att det var massa massa var innuti. Bara att ringa sjukvårdsupplysningen. Måste till läkare idag! ringa Sahlgrenska. De har inte tid. Accessakuten - tar inte emot under 2 år.. jaha.. ÖSTRA... IGEN! .. Peo åkte själv denna gång eftersom jag desperat behöver jobba med projektet så mycket det bara går. De åkte vid 10 och var hemma igen först halv 3. Algot var ju inte så jättesjuk som han brukar när vi åker in så idag fick de vänta. Han har iaf öroninflammation på bägge öron, den högra trummhinnan hade brustit och massa förkylningsblåsor i halsen.. Läkaren var inte alls förvånad över att Algot inte velat äta de senaste dagarna. Penicillin nu iaf.. Hoppas på bättring snabbt! 

Nu ska jag sova. Blir projekt imorrn igen. Längtar efter att få springa, träna o bara få vara ute i solen. Saknar lugn och ro... Men torsdag.. då ska jag lugna mig ..håll tummarna att vi hinner!


Nu har blåtiran blivit svarttira ...


Algot med snyggaste nappen!

Kommentarer
Emma säger:

välkommen tillbaka, kul att bilen blir använd igen, en trogen vän=)

2009-04-19 | 10:36:18
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Carro säger:

Fina härliga underbara bilder :) Önskar att jag var lika flitig med kameran! Jobba lugnt med projektet!! Kram

2009-04-20 | 12:33:49
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback