BVC o lite sånt

känner ni igen det där att man plötsligt kan få en sån knivskarp självinsikt vissa dagar. För ett tag sedan kom jag plötsligt på att jag faktiskt alltid avslutar! det har alltid varit självklart att slutföra uppgifter och jag lämnar knappt aldrig något ogjort..men nu är jag helt jäkla säker på att jag knappt ens låter någon sluta en konversation eller för den delen ens skicka det sista sms:et.. det är det alltid jag som gör hahaha.. när jag kommit på detta så pratade jag med mina vänner.. o alla hade faktiskt märkt detta..det var som det föll på plats för dem osså när jag sa det haha.. helt galet.. men men.. det är bara jag..

dessutom kan jag tillägga ännu en gång, att jag fan är så klantig så det är inte lönt att försöka vara nåt annat. Var med Algot på BVC koll idag. 18 månaders..Jag glömmer boken där läkaren har hans uppgifter..detta tycker ni, gör väl inget... o visst, det gör det inte.. men JAG glömmer ÄVEN att ta med BLÖJOR... tror ni inte Algot skiter det första han gör när vi kommer dit. Jag letar panikartat i väskan men hittar inget. Får helt enkelt ha honom naken in till läkaren. De säger inget för man ska ändå ha dem i bara blöja annars, så de ska kunna väga o lyssna o känna.. Han får en vaccination som tydligen innehåller en extremt liten mängd äggprotein eller liknande.. därför måste vi SITTA KVAR o observeras i ca 45 minuter.. men FAAAAAN!! än inga missöden iaf.. hittar tillslut en blöjpåse i en hylla där jag nallar en blöja som passar. De hade tydligen tänkt på att folk faktiskt kan vara så glömska som jag..  han väger iaf nu nästan exakt 11 kg.. stora killen.. dessutom var han 82 cm lång.. oh well, till skillnad från andra i samma ålder är han något av en liten knodd, men så underbart stor ändå. Sprutan gick bra och inga biverkningar än. På väg ut glömde jag lapparna jag fått samt min jacka.. de fick springa efter mig i två omgångar.. that's just me!! 

förmiddagen gick åt att köpa ut mediciner till mig o kott, hämta hans allergiintyg från barnmottagningen och att sedan ta honom till dagis. Han sov när jag kom fram så han fick ligga kvar i vagnen eftersom alla var ute.. jag åkte till Peo o käkade lunch med han o Jocke. Glass blev det oxå innan skolan. Vi drog ganska direkt till konstmuseet och gjorde mer undersökningar för projektet. Var även inne idag. Tog lite foton och kollade fönstersättningar, hissar o sånt (helt normalt när man går på musee ellerhur?). Nu ikväll har jag sprungit 1 mil.. gick väl sådär.. är väldigt stressad nu inför loppet, men förhoppningsvis ska det gå bra!! :)



Algot 5 månader..o Algot 1 år och 5 månader :)  ..hade inga från nu så fick bli en månad tidigare, men gör väl inget haha.. o jag veeet att jag inte ser klok ut på vänsterbilden.. det är 18 kilo sedan haha

Kommentarer
Sandrah säger:

Jädrar vilken skillnad på dig!!!!!

2009-04-30 | 09:07:48
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Martin säger:

Stackars liten!!! Ni måste sluta o tvinga på han såna hemska blå-vita tröjer, ser ni inte hur han lider??

2009-04-30 | 14:49:14
Bloggadress: http://fluns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback