Boxning

Igår ringde Sofie och frågade om vi skulle till Lek och buslandet med våra småttingar på eftermiddagen. Så jag, Peo, Algot, Sofie, Marcus och Sam, pallrade oss iväg till Backaplan och in gratis (i och med våra busfrön är under 1år).. Där finns en liten babyhörna med megalego, en liten klätterbyggnad, massa massa kuddar som golv och väggar så man verkligen inte kan slå sig, bollhav, studsmatta och rutschkana mm. Algot och Sam var helt exalterade och det gick knappt att få kontakt med dem =) haha.. De låg inne i en genomskinlig tunnel och fnissade och busade. Bollhavet var en av Algots favoriter. Är han lik sin mamma eller?!!! Han blir bara mer och mer lik Peo till utseendet och mig till sättet. Han gillar hårdrock precis som jag, fotboll (alla bollar) precis som jag, lika bestämd, klumpig och galen som jag. Ja, jisses.. kunde han inte bli lugn som sin far istället? haha.. i vilket fall som helst stannade vi 2,5 timmar. Sen var småkillarna gaaaanska trötta. Hem och vila en stund för att sedan ut på en promenad i 2 timmar med Fredrik och Peo. Skönt och välbehövligt. Jag är träningsfreak nu, japp..nu går det inte att vara utan!

Idag har varit en ny slappdag. Jag fick för mig att riva ut alla saker ur vårt badrumsskåp igår för ena hjulet trillade av för några månader sedan och det har stått och gungat och varit allmänt kasst. Alltså fick jag ett sådan MÅSTE GÖRA NUU ryck, som sedan dör ut efter hälften och allt blir liggande. Idag fick jag därför städa upp efter gårdagen. Peo har satt på en annan botten som nog ska hålla mycket bättre. Jag gav mig på disken oxå, men efter bråk med allt för många pantflaskor, gav jag upp och satte mig framför en sån där cheezy highschool komedi som jag hittade i skåpet här hemma.

Ikväll kunde jag och Sofie äntligen träna boxning igen. 1,5 timmes ren fysisk utmattning =) haha.. Bättre träning finns inte. Alla muskler i kroppen pumpas till bristningsgränsen och det är så förbannat skönt! Jag märkte dock att jag är ganska tränad redan. När jag i våras började på boxningen utan att ha tränat en enda gång på de senaste 2 åren (åtminstonde) så kände man sig ganska uttittad och klumpig, då man inte ens orkade springa de två uppvärmningsvarven och sen letade upp en plats längst bak och kämpade för att klara av allt i en lägre takt.. nu var jag knappt anfådd efter första 45 minuterna. Jag svettades på bra och kände att det tog enormt, men bara på ett bra sätt. Tog till och med i lite extra för det skulle ge mer..  Jag såg de stora "tuffa" killarna bredvid mig pusta och stånka, en del ge upp.. och så står lite smått halvfeta jag där och orkar hur mycket som helst. Kunde inte låta bli att le lite för mig själv :) .. om de trodde jag skulle vara lika otränad som jag såg ut så fick de så de teg! haha..en härlig känsla var det, att känna att man inte hade några problem alls att träna så hårt så länge, precis så det var när man spelade fotboll 3 ggr/veckan när man var yngre =)... i vilket fall som helst så var jag inte slutkörd efter passet, så jag tog en snabb powerwalk hem, 3km på 20 min. Gött att varva ner lite så. Slutade med 9 våningars trappor och nu ska jag sätta mig i soffan. Ikväll har man en ljuvlig känsla av att ha varit duktig. Ni vet det som infinner sig när man verkligen gjort något nyttigt för sig själv!

Kommentarer
Josefine säger:

va duktig du e!! Va skönt att ha krafter kvar å kunna träna lite till, å 9 våningstrappor me till på köpet. Puh =) Måste kännas skönt när man orkar mer än killarna hehe tjejer kan...

2008-09-16 | 09:06:42
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/
Sandrah säger:

Herregud, jag hade nog svimmat av hälften ;) Men ska också komma igång sen.. ska bara vänta typ ett år ;)

2008-09-16 | 09:19:56
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Vickan säger:

Wow vad aktiv du är, springer, promenerar och boxas. Ett tag körde jag och Annika boxning i Osby, kommer ihåg att jag var helt slut i varenda muskel. Hade gärna tränat det nu med. Men tiden räcker inte till allt, särskilt inte eftersom Daniel aldrig är hemma före 19.

2008-09-17 | 08:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback