Resturangbesök o presentnoja

Idag blev det en promenad på 2 timmar igen. Känns skönt när man kan få lite träning gjord innan Peo kommer hem, för annars blir det så sent alltid ju. Idag skulle jag dessutom iväg, så skulle inte hinna på kvällen. Gick inom stan. Måste ju hitta nån bra och trevlig present till min älskade Peo som fyller 24 söndag, och jag börjar få lite smått panik. Det är aldrig problem med att hitta på nåt att köpa till honom för jag har massor som jag bara vet att han måste/vill/behöver ha.. men man kan ju inte välja ut det bästa av de sakerna, för alla e lika bra ( för dyrt att köpa många oxå). Skit me! jag brukar delegera ut lite till släktningar som behöver nåt att köpa, men detta året har det varit så dyra saker som han behöver (ex cykel o rockband) , eller så är det sånna saker som är svåra att köpa för andra(skor, jeans). Jaja, jag får ta några timmar i stan nu i dagarna. Blir säkert bra tillslut. Han säger vartenda år att han vill ha parfym och en DonRosa bok.. nåt år har han fått det, men hur kul är det att köpa samma varje gång?..nää i år får han nog vara utan det =) haha

Ikväll mötte jag upp Anna och Emelie på chalmers och så promenerade vi till Linné. Åsa kom nästan samtidigt. Vi hade bokat bord på Vino tapas kl 6, som är jättepoppis liten fin resturang med medelhavsinfluerad meny. Det blev 4 timmar med mina bästa vänner. Helt underbar kväll, jag kunde inte vara mer nöjd. Vi bestämde att vi bara måste fortsätta med sådana här middagar framöver, speciellt eftersom vi inte träffas vardagligen i skolan längre. Maten var skitgod oxå, rekomenderar stället för er som någon gång har vägarna förbi :).. Ikväll firade vi att Anna fyllt 25. Det var ett bra tag sedan, men vi har inte kunnat alla förrän nu. Det är så härligt att bara sitta och tjabba, speciellt när det finns så mycket att prata om. Dessutom skönt att för en gång skull vara ensam, utan Algot. Jag älskar honom i massor, men ibland behöver man få bara koppla av och få vara nåt annat än mamma, slippa stå upp genom en hel lunch för att han är på språng eller tänka på allt han behöver så man glömmer sig själv. Han fick ju faktiskt en helkväll med sin pappa, vilket jag inte tror han hade något alls emot, pappagris som han e =) hihi... Tack mina goa goa vänner för en härlig kväll!

Förresten har Peo fått sitt nya bankkort nu, sånt där kort på kort =).. det var faktiskt jättefint. Jag och Algot på bilden så hur skulle det då kunna bli fel ;D .. jag vill me ha ett sånt nu! får se till att beställa ett när jag lyckats ta en fin bild på mina pojkar!


Kommentarer
Vickan säger:

Kort på kort är verkligen häftigt, Daniel har med ett på Wanda och jag tänkte med skaffa ett snart. Det där med presenter är svårt ibland då man egentligen skulle vilja köpa hela världen till dem men det tillåter inte riktigt plånboken. Du kommer säkert att komma på något jättebra. Kan tänka mig att det finns ett bra utbud i Göteborg jämfört med Kristianstad. Visst är det skönt att gå utanför dörrarna ibland utan barn, dessutom blir det roligare att komma hem igen och mysa med sina små. Det är så gött att ut och gå särskilt nu när det blir så riktigt höstligt.

Kram Vickan

2008-09-17 | 08:12:51
emma säger:

Ett sånt kort vill jag oxå ha, synd att jag precis har fått ett nytt.

2008-09-17 | 08:41:10
Carro säger:

Jag vill me ha sånt kort ju! Var/hur fixar man det?? Kram

2008-09-17 | 09:44:21
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Carro säger:

Ja det hade varit kul o komma denna helgen iom att Peo fyller år! Men vill ju kunna stanna lite längre! Men snart måste vi komma ju!! Då ska du få se på ett fetto ;)



Petra o co har varit i spanien i 2 veckor! Kram

2008-09-17 | 17:27:24
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback