miércoles, mercredi, wednesday, Mittwoch

Japp, idag är det onsdag. Jag inbillade mig själv hela morgonen att det var fredag och blev ganska besviken när jag kom på att vi var mitt i veckan :).. Men idag är det den 17e, vilket betyder att min älskade söta lilla systerdotter fyller 5! ojoj vad stor Tova-tosan har blivit! Påminner mig om att det faktiskt bara är lite mer än en månad tills min kotte blir 1! tiden går så fort..ringde iallafall för att säga grattis. Hon var superglad och berättade att hon var 5 nu och att hon fått paket, men så plötsligt skrek hon "oaaaaaaa, jag får paketer" (för då kom syrran och pappa med presenter till henne.) Därefter sa hon hejdå lite snabbt och slängde telefonen till mamma. man hörde hur hon skuttade bort i glädjerus. Visst är det härligt med lite uppskattning när man ringer haha! hon är så söt! kul att ge små barn paket, för det spelar egentligen inte så stor roll vad det är i, bara de får öppna och vara spända på vad det är osv. Synd jag inte kan vara med o fira henne o se när hon öppnar vår present... Att fylla år är så himla stort när man är liten. Dessutom vill man ju bli äldre, vilket verkligen inte går att säga genom hela livet =)

Annars har dagen flutit på som de flesta andra. Jag har mest suttit hemma, busat med Algot och så har jag städat hela lägenheten och diskat. Skönt när det är gjort, för jag har lite smått panik när här är stökigt faktiskt. Nu ska jag klä på mig varma höstkläder och ta en promenad. Springa får jag nog hoppa idag oxå, eftersom jag idag har lite (läs: mycket) träningsverk i mina vader. Jag kunde knappt gå ur sängen imorse :).. det var nog 20 min hopprep som satt sina spår från i måndags haha...

förresten, vad man glömmer språk snabbt. Jag har läst alla språk i rubriken, dvs. spanska, franska, engelska och tyska i ett flertal år med högsta betyg ..ändå fick jag tänka en bra stund på vad det hette på spanska och kolla upp franska stavningen =).. haha.. känns som lite slöseri med tid att man läst såå mycket språk, massa timmar på att öva glosor mm, osså kan man knappt säga två meningar längre.. pfft (ja, förutom engelska då, för det kan man ju + att man ju oftast förstår de andra språken även om man inte kan säga så mycket själv haha)..


Kommentarer
Daniel säger:

Jo de växer snabbt de små fröna. Man hinner knappt blinka förrän de nästan kan krypa och nästa dag kan de springa och nästa prata och sen börja skolan och sen flytta hemifrån... Ja det tar aldrig slut. Man får vara glad så länge man kan vara med.



Vem ska kunna en massa språk? Engelska och svenska är de man kan och underhåller ganska väl (jag tror jag utövar mer engelska än svenska på jobbet iaf, i skrift)(annars är det väl 50/50... Ha det gott!

2008-09-17 | 20:43:59
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback