Piggast

Igår var ju dejten med tjejgänget från arkitektur, kl 12. Emelie har nyligen kommit hem från ett år i Taiwan och flyttar till Stockholm snart, Åsa har praktiserat på ett arkitektkontor i stan och varit väldigt upptagen, Amelie har varit i Marocko och jobbat som lärare (bara hemma i 3 veckor o åker sedan tillbaka) och så Anna, som jag faktiskt träffat en hel del detta året..kul att vi faktiskt lyckades träffa rätt så alla kunde samtidigt. Det var supertrevligt att se alla igen. Emelie och Amelie såg Algot för första gången osså ! Det blev fika i Guldhedens gamla vattentorn, där de gjort om överst till ett litet fik. Så vi satt ute och hade härlig utsikt över stan. Vädret var nästan sommar och det fanns massor att prata om efter så lång tid på olika håll. Nästan så man inte hinner med hälften av vad man skulle vilja. det blev en hel del timmar som spenderades där, med god fika och trevligt sällskap är det ju svårt att slita sig. Tyvärr gick det inte att få upp vagnen och Algot var skittrött, så han var lite av en surpuppa på slutet, men det ordnade sig bra ändå.
Jag och Anna spenderade sedan eftermiddagen här hemma och spelade GH :D .. var längesen sist, så det var kul. Slutade kvällen med att springa 5 kilometer. Skönt, igår flöt det på så jäkla bra!

     

Idag var en sån dag man bara vill dra täcket över huvudet och somna om. Men det går ju inte! Inte när Algot vaknar och står och kallar på en, samtidigt som han blir mer och mer förbannad. Det är bara att le och stiga upp. Ont i mage, huvud, ben, finnig, svullen.. ja, det säger väl allt om denna dag. Jag brukar inte bli på så dåligt humör innan "röda veckan", men denna gången har jag bara varit så otroligt sur och tvär.. arrh! Jag vägrade därför lämna lägenheten idag. Fixat Carros blogg och sedan har jag och Algot busat! han har som tur var varit på strålande humör och vi har bara kunnat mysa o leka. Han älskar verkligen de dagar när han får mig för sig själv o har all uppmärksamhet :).. så då får man ju unna honom det ibland.. Ikväll var jag ändå tvungen att gå till affären, så ut i regnet och se vacker ut med lagom okammat hår o allmänt flottig.. tur man bara skulle till willys. Nu ska jag sätta mig i soffan och förmodligen inte resa mig mer ikväll. jaha.. nu skriker Algot.  

Kommentarer
Sandrah säger:

Lät som en trevlig stund i vattentornet =)

2008-09-10 | 09:55:23
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback