Bvc o vikten

Algot har gått ner ytterligare 200 gram. 8800g vägde han idag. 74cm lång. Han är en riktig liten buse som far omkring och har sig. Sköterskan förundrades (som läkarna på akuten, vi själva och många andra) att han kan vara så galet pigg, glad och busig trots att han är så kass och inte har ätit på så många dagar. Det är som att han har någon slags reserv som vi andra saknar =) haha.. Han skulle iaf ha alla leksaker på en enda gång, och det går ju sådär!

Jag känner mig som en ångvält kört över mig ikväll. Energin är totalslut. Kanske beror på att Algot är bättre och jag äntligen kan slappna av. Jag överanalyserar allt. That´s just me.. Men nu är jag förbannat trött och jag känner mig mest ledsen och nere. Dagar som denna kommer då och då, man får väl bara acceptera och hoppas på en bättre morgondag. Jag vill springa för det rensar hjärnan från alla jobbiga funderingar. Det är svårt att veta vad man vill egentligen. Det regnar. Det gör ju inte humöret bättre precis. Känner att jag bara flummar, men mina tankar är överallt och jag kan inte samla dem just nu.

En possitiv och en negativ nyhet.. Jag har stannat i vikten (-8 kg), vilket oftast händer de flesta någon gång när man håller på med en stor viktminskningskur enligt proffsen. Det känns dock fördjävligt när man kämpar så hårt, trots man vet detta faktum och att det förmodligen bara beror på att kroppen tappar fett men bygger muskler och annat lite mer nyttigt istället, som dock väger mer.. Det fortsätter förhoppningsvis snart neråt igen, jag ska INTE ge upp nu iaf för......

..trots ingen viktminskning så var det ju det dära possitiva... som ändå visar att något händer.. midjemåttet har nu ändå minskat med 6 cm =) !!! vilket betyder att det nu ligger inom "idealmått för kvinnor" ..två storlekar har jag snart tappat både i tröjor och byxor och det känns så himla bra. De jeans jag köpte i Simrishamn som satt som gjutet (som redan var en storlek mindre än förut), sitter nu löst och hängit! för höfterna är oxå minskade. Sedan juni har jag tappat hela 9 cm.. fatta, snart en dm.. det går inte att greppa, hade jag inte mätt mig så hade jag aldrig trott på det själv !! haha.. Låren har blivit 3 cm mindre så allt krymper sakta men säkert. Jag är glad att man ändå kan se resultat! Jag kämpar vidare! jag har ju faktiskt redan gått ner 22 kilo sedan jag var höggravid (6 kilon från första graviditeten o tröstätning efter missed abortion och sedan 13  från andra graviditeten, o så tre av alla "trivselkilona").. det har tagit lång tid och de har varit sega (förutom de 9 första som trillade av vid förlossningen då klart), men jag har inte haft motivationen och har gått ner endel och sedan gått upp ett par igen.. men nu ska det vara permanent! japp, nu gäller det!


Sommar/höst 2007




Höst 2008




Jag vill tro att det syns lite skillnad iaf =) .. har lite mer form i ansiktet åtminstonde och lite mer på kroppen överlag.. låren blir mitt största jobb....men det ska gå! jag har tyvärr inga helkroppsbilder för jag tycker fortfarande det är jobbigt att vara med på sånna foton, samt att nästan alltid är jag själv som tar bilder bara o då är det lite svårt haha..

Kommentarer
Elin säger:

Vilken skillnad! Du är jättesnygg. Vad trist att Algot är så sjuk hela tiden.. Stackars er. "Skönt" att han i alla fall är sitt glada, pigga jag.

2008-09-04 | 05:36:30
Emma säger:

Oh va duktig du är, du är så fin, men det var du innan oxå tycker jag ler

2008-09-04 | 07:12:05
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Carro säger:

FAN va du är snygg! Jag beundrar dig för ditt kämpande och din vilja! Var stolt Hannah! Kramar!

2008-09-04 | 09:55:55
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Sandrah säger:

Du är jättefin nu!! Men hur mkt hade du tänkt att du gå ner till egentligen?

2008-09-04 | 17:06:03
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Vickan säger:

Tyckte att du var mycket söt innan med men det har helt klart skett en förändring, du ett riktigt ess :-)Beundrar din viktnedgång, själv så står det still fast man försöker. Ska ta och försöka lägga i en extra växel. Hade behövt träna mer men tiden finns inte. Tack för ditt långa inlägg på min blogg, du är så klok så klok. Känns skönt med någon som du som ruskar om en till verkligheten igen och att man duger i alla lägen. Tack igen Hanna, du är bäst. Kram

2008-09-04 | 18:35:54
Vickan säger:

bara jag igen.... ditt hår är så jäkla snyggt, tror jag med får göra något liknande. kram

2008-09-04 | 18:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback