BVC

Igår låg både jag och Algot på soffan som två utslagna hjältar. Jag var superduperkass. Algot hade nog ingen feber, men var hängig och tyckte det var jättegott att ligga o mysa med sin mamma hela dan ändå. Skönt att han var lugn när jag var så dålig, för annars hade det nog aldrig funkat. Vi tittade på barnprogram, sov och tittade lite på film. Inte så spännande, men välbehövligt. Ringde hem Peo en timma tidigt, eftersom jag då hade feber och knappt orkade stå på benen. Puh!

Idag var det bvc på schemat. Ettårs kontroll. Nu, äntligen, så spräckte han 10 kilos gränsen...hihi.. inte för att det spelar någon roll..jag har mest funderat på när det skulle bli. Det känns dock bra att han hänger med kurvan ( även om han är liten bit under, så hänger han kvar) trots att han äter så lite. Det är ju ett säkert friskhetstecken och därför är det alltid lika skönt att höra att allt är bra. Läkaren trodde knappt mig när jag sa att Algot konstant är sjuk, eftersom han ju alltid är glad, nyfiken o pigg som en lärka. Han utvecklas ju jättebra och hänger ändå med i både vikt och längdkurvan. Så han kunde inte säga så mycket om det, mer än att vissa barn tyvärr blir sjuka av alla baciller de kommer i kontakt med, medans andra bryter det inte ut på....


 Jag passade på att be läkaren kolla Algots öron, eftersom han tar på dem ofta som om han har ont. De var som vi misstänkte, irriterade av infektionen han har i kroppen. Inte tillräckligt för att skriva ut pencillin dock (skönt om han slipper).. så om det blir värre så blir det läkaren igen om ett par dagar. Skönt att få allt kollat iaf. Han hade ju även blåsljud på hjärtat när vi var på akuten sist, så läkaren kollade om det var kvar, vilket det inte var. Spruta var det oxå dags för idag. Det gillade inte Algot. Han hade suttit fint o lugnt i mitt knä fram tills nu. Han blev inte ledsen utan rent FÖRBANNAD!.. sparkade sig ur både mitt och barnmorskans grepp o vrålade..barnmorskan tröstade lite lätt och sa att han minsann var en riktigt stark liten kille :) haha.. han vet vad han vill, och är det nåt fel så får man höra det med besked! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback