Klädproblem!?

Idag åkte jag o Sofie med småkillarna till ett litet busland bakom maxi i krokslätt. Hade hört talas om det, så var ju tvugna att testa. Nästan inget folk alls och en jättetrevlig babyhörna. Ojojoj vad våra knattar busade. de hade verkligen skitkul! vi blev kvar i typ 2,5 timme. Algot sprang mellan sakerna som en tok. Varje gång han sprungit så kollade han på mig och log med hela ansiktet som om han ville säga "titta vad duktig jag är mamma"... han älskade rutschkanan och självklart bollhavet eftersom han är galet bolltokig.



Eftermiddagen spenderades sedan på stan i jakt på lite kläder till mig. Peo kom oxå när han slutat, så han skulle kunna hålla vagnen. Är ju stört omöjligt att prova nårra kläder när en arg Algot hänger en i byxbenen och skriker "mamma mamma mamma".. det blev inga kläder nu heller. Ska man aldrig kunna hitta nåt man gillar? bah.. Har nu ett par byxor här hemma som passar. Det enda negativa med att gå ner i vikt, jag har typ INGA kläder kvar. Alla byxor hänger i röven, påsar sig vid låren och ser allmänt clownlika ut. Tröjor är lite bättre, för det gör inget att de är lite lösa, samt att de flesta tröjor är lite tänjbara så de formar sig mer efter kroppen. Tur det. Jag antar att man inte kan räkna med att kläderna ska passa när man är 12,5 cm mindre om höfterna, 9 om midjan och 5 cm på varje lår... Nu har jag gått ner 12 kg (26 sedan graviditeten) och har alltså bara 15 kvar. Håller minskningen ungefär mellan 1/2 - 1 kg i veckan och är nöjd med det.  Vill ju att det ska stanna kvar där nere när jag väl nått dit, och tror inte att det går om man gör det för snabbt. Nåväl. Nu blir det sängen. Mycket imorrn!

Kommentarer
Elin säger:

heja dig!

2008-10-11 | 10:15:50
Josefine säger:

Grattis! nej inte lätt att hitta nya kläder, men desto roligare att leta när man kan kolla på lite mindre storlekar. 0,5-1 kg i veckan e bäst, de kör jag me på.

2008-10-13 | 10:28:10
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback