En lång natt

Vilken natt alltså.. Algot somnade vid 7 som vanligt efter ätit o allt sånt. De senaste två dagarna har han sedan vaknat tidigt på morgonen igen för att börja busa, typ halv 6 och kl 4.. men inatt valde han istället att vakna precis när jag lagt mig till ro för att sova vid 12. Vi trodde först att det skulle gå o somna om honom om man bara gav lite välling och mys som vanligt, men icke. Jag och Han fick flytta ut i tvrummet för att Peo skulle få sova. Sedan höll han låda till 3 tiden. Mina ögon orkade knappt vara öppna, men var gång jag stängde dem lite så sprang Algot fram till mig, slog mig på kinden och böjde sig ner så han stod ögon mot ögon och skrek mamma..höll på så tills jag tittade på honom och då skrattade han med hela ansiktet och sprang iväg igen..  Kl 3 tog jag honom under armen och täcket under andra, vandrade tillbaka till sängen o släckte lampan. Äntligen somnade han! men bara för att vakna kl 6 när Peo gick upp. Denna gång lät jag honom vara o så småningom lyckades han själv somna om enda till 11. Puh! så det har blivit sovmorgon idag. Känns som han gör allt för att jäklas med mig ;)... satte honom på pottan som vanligt imorse, kanske en kvart. Kom inget så jag tänkte att han var väl inte nödig. Klädde på honom och satte honom på golvet. Tror ni inte han tar i för fulla muggar och fyller hela blöjan! ska man skratta eller gråta? nåväl. Nu blir det att laga middag. Får nog vila mina ben idag, har sprungit söndag, tisdag, torsdag och promenerade en timma i onsdags.. är nog lite förkyld oxå och får problem med astma när det är så kallt. Blir nog bara hemma. Slänga mig i soffan framför en film eller två.


Kommentarer
Daniel säger:

Oohh.. Lite småjobbigt det där.

2008-10-17 | 16:38:49
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback