Sam 1 år

Gjorde mig redo för en eftermiddag på stan igår. Hade precis sminkat mig, gjort mat till Algot, lagt fram kläder åt honom då telefonen ringde. Lina var i stan på en smink-kurs och hon behövde mig som sminkmodell. Algot vaknade av att jag pratade i telefon så när jag lagt på luren var det bara att klä på honom och åka till Linné istället, in i en salong fylld med massa tjejer. Inte helt fel att få en sminkning, lite extra sminktips och chans att träffa o prata med sin syster en stund (som man annars träffar ganska sällan ju). Hennes arbetskamrater från Åhus var oxå där, så några kända ansikten var där allt =). Algot satt i mitt knä och var gång någon gick förbi oss så sträckte han ut händerna för att de skulle ta honom. Han ville ju inte sitta stilla där inte.. Vem som tog honom spelade absolut ingen roll. Kursledaren gav honom äppel och han var verkligen uppassad på alla sätt och vis. Bortskämda unge ;D... I vilket fall som helst så blev jag kvar lite mer än 2 timmar. Den övning de höll på med, verkade gå ut på bl.a. rouge och att lägga skugga och higlights för att få fram/dölja egenheter i ansiktet, ex bredda om man ser smal ut, korta av en hög panna, höja kindbenen mm. Sånt som man knappt kan se, men som gör det där lilla extra för att det ska bli den där perfekta sminkningen man så gärna skulle vilja kunna göra själv.. Lina var duktig iaf =) och sminkningen blev väldans fin tyckte jag. Nu är hon ännu lite bättre än innan. Kursen är idag oxå, så jag får se om man blir akutinkallad igen ;).. Jag sa till henne att det var synd hon inte bodde närmre så hon kunde sminka mig oftare =)..En personlig stylist! hihi.. 


fler bilder


efter jag varit där var det superbråttom. Vi skulle till Sofie och Marcus, för att fira Sam. Han fyllde ju 1 år!! HURRA, HURRA, HURRA!!! vi skulle varit där vid 17.30, men bussarna krånglade och Peo skulle ju även ta sig från backaplan efter han jobbat klart. Vi var inte där förrän 18.30 .. Kollektivtrafiken alltså! bah! Det blev mycket bus och lek för Algot o Sam. Trots att Sam hade feber och Algot är förkyld, så orkade de med att föra ett himla liv, leka följa john, snacka och slåss lite om leksaker :D... Sam fick en brio-brandbil av oss och en pekbok. De verkade båda vara helt oki i hans smak =).. Efter tårta och bullar och snack, så begav vi oss hem runt 9.

 
 
Bokade tågbiljetter till Stockholm igårkväll. I slutet av november åker vi på weekend, jag, Åsa o Anna. Hälsa på vår Emelie och göra huvudstan osäker! :D  


Kommentarer
Elin säger:

Fint smink!

2008-10-14 | 14:01:54
Sandrah säger:

Oj vad annorlunda du ser ut!! =) Skulle ju knappt känna igen dig hihi!

2008-10-14 | 17:24:15
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback