Den stora flaskflykten 2008

Slapp dag idag. Jag gick ur sängen med Algot vid 7 och la mig direkt ute i soffan istället. Där blev jag nog kvar till 10. Slumrade och kollade till Algot om vartannat. Han leker så snällt o fint, bara han ser att jag är i närheten =).. På eftermiddagen städade jag och sen skulle jag ut o handla lite mat. Tog med mig pantflaskor så vi skulle bli av med dem. Ett energiknippe springer runt benen samtidigt som man har två soppåsar, tre påsar pant och vagnen såklart. Inte lätt ska jag säga. Kom utanför dörren i full storm och pantflaskorna börjar rymma. KAOS!! tror ni en graciös minut följde, så tror ni fel. Skulle hålla Algot från att springa ut i trafiken och stoppa vagnen från att åka iväg, samtidigt som jag helt okontrollerat försökte samla pantflaskor över hela gården. De låter ju oxå, när de slår i marken och i varann, så man förblir inte obemärkt i ett tillfälle som detta. Går ju inte att ta mer än en i var hand samtidigit heller, för tar man en till så trillar den första av att det inte får plats..  När jag tillslut samlat mig själv och alla flaskor igen, så får man ju klämma till med nåt för att rädda situationen "Ojdå Algot, trillade flaskorna" pffft!! tur man kan skratta åt sig själv åtminstonde. Jag vet att jag är så förbannat klumpig, skulle ju vara ett riktigt handikapp om jag skulle vara rädd för att göra bort mig då oxå! haha.. AFV here I come!

Vid 6 kom Anna. Var barnvakt mest jag och Peo för en gång skull kunde springa tillsammans. Härligt o så supersnällt av henne! vi sprang typ 4 km i snålblåst och regn, inte ideal, men det fick gå. Jag hade knappt alls ont i benet idag. Tur.

Resten av kvällen (till lite över 11) spenderade jag o Anna framför Wii - mario gocart med bubbelvatten o popcorn och massa tjejsnack. Vi sa att man borde ha fler sådana här måndagar, fira början av veckan med lite lyx, istället för varje veckoslut! :D...  Algot och Peo somnade tidigt i vår säng. Jag ska gå in o göra dem sällskap nu. Gonatt

 
Kommer du mamma? jag orkar faktiskt inte
vänta hur länge som helst!



Nu går vi o handlar! (ska bara titta på cyklarna lite först)

Kommentarer
Daniel säger:

Härligt Hannah! Allra roligast hade det varit om det endast varit aluminiumburkar (eller det var det kanske) ;) Jag kan förstå vilket kaos det var, skenande vagnar, barn och pantflaskor. Det är inte att leka med.

2008-10-21 | 19:48:56
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Ymme säger:

Hihi=) På något vis känns det ganska Hanna över hela händelsen. Önskar dock att jag var där och fick se. Låter kul!!! :P

2008-10-22 | 21:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback