hos fabror doktorn

Idag fick vi tid hos barnläkaren till Algot. Det fanns bara en tid en halvtimma efter telefonsamtalet, men vad gör man inte för sin son?.. Algot sov, så jag slängde på mig kläder på 30 sekunder o i samma veva ringde telefonen så att Algot vaknade och ställde sig upp i sin säng. Jag satte ner honom i vagnen med tjocka filtar upp över öronen och sprang till bussen trots min förkylning, vi hade bara 3 minuter på oss till stora hållplatsen en bit bort.. kändes som jag skulle svimma vilken sekund som helst, men jag hann med den och var på stan i tid. Hade hans jacka i näven så den satte jag på honom på bussen, men strumpor fick han vara utan =).. tur man har en varm åkpåse..  Kom till mottagningen bara några minuter innan, men det räcker ju hihi.. De kunde inte ställa en diagnos, var väldigt svårt att se om det var öroninflammation, eller hade varit, eller kommer att bli sa doktorn. Eftersom han varit hängig och haft ont länge, så skrevs ändå pencillin ut, efter mycket tvekan. Jag vet inte vad jag tycker om det heller. Man ska ju inte ge pencillin om det inte verkligen behövs.. men det behövs kanske.. hmm.. han får det denna gång iaf, han har ju sånt besvär med öronen och jag vill inte att han ska ha ont ju! varje kväll gråter han så man får ge honom alvedon för att somna. Blir nog bäst såhär ändå!

Var på stan med Anna i eftermiddags. Riktigt trevligt.. hittade en snygg (eller rolig iaf) mössa till Algot på Zara..bara impulsköp i brist på mössa, då han spytt ner den enda han har o han ju måste skydda sina öron trots den är i tvätten :)

Ikväll har vi faktiskt beställt tågbiljetter hem till jul. Lika bra att passa på mest det är billigt, o riktigt billigt var det faktiskt.. tur och retur för alla tre för lite mer än 400.. det är ju till och med billigare än att köra för en gång skull.

(ursäkta bildbristen i inlägget idag, kamerabatteriet var slut..men det kommer bild på mössa sen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback