Sminkmodell igen

Jaha, tillbaka till verkligheten igen. Hemma i Götet och allt är som vanligt. Algot som busar och en mamma som mest befinner sig på golvet och i soffan hos honom.. Idag var vi hemma hela förmiddagen. Jag känner mig helt obotligt trött för tillfället. Får aldrig sova ut riktigt känns det som, fastän Algot ju sover hela nätterna alltid. Nåväl, får väl lära mig komma i säng tidigare kanske, men är ju så skönt att bara få "vara" på kvällen när han har somnat och mat o disk är gjort. Märker i alla fall att Algot måste ha mer att göra nu om dagarna. Han blir så uttråkad att bara sitta hemma, så ni hemmamammor får gärna höra av er om ni vill hitta på nåt :)

I eftermiddags ringde Lina igen, åter på sminkkurs i Göteborg (fortsättning på förra). Idag skulle de göra bröllopssminkning och en modell hade inte brytt sig om att komma denna dag heller. Så Lina ringde mig såklart hihi.. fick byta om, fixa till Algot och iväg i högsta fart, i och med de redan hade börjat o hon behövde sin modell snabbt :).. Algot var helvild där. Skulle som vanligt upp till varenda person som närmade sig, sprang runt och fick tag på massa olika sminkborstar och annat skoj. Svårt att sitta stilla och blunda o sånt där som man måste, när ens lilla busfrö springer runt i salongen och inspekterar hihi. Han bars dock (bortskämd som han är) av både kursledaren och många andra tjejer nästan hela tiden, så det gick ingen nöd på honom inte! sminkningen blev jättebra idag oxå (varför kan man inte vara så duktig själv?). Jag passar nog inte så bra i läppstift, men det är alltid kul att prova. Annars inte lika utmärkande färg som förra gången, utan diskret brunt och sådär, vilket ju passar bra till en vit klänning. Det skulle vara speciellt lagt för att göra foton och sånt så bra som möjligt och minsta möjliga risk att förstöras under en hel dag..ja, så jag vet ju vem som får göra min sminkning när det är dags ;)..   Lina sa att jag kunde passa på att fria till Peo ikväll, när jag ändå är bröllopssminkad och allt =) hihi..




slutade eftermiddagen med att gå på nordstan och leta jeans. Mina är helt galet för stora och hänger omåttligt snyggt i röven nu. Vågar knappt visa mig ute, men jag äger bara två byxor som ens stannar uppe, så vad gör man? mindre lär man ju bli om jag lyckas nå mitt mål. Skulle vara bra om man hittade lite reabyxor att ha under tiden bara..  Som det är nu har jag tappat 1,5 dm på höfterna, 1 dm på midjan och 7cm på varje lår.. kanske inte så konstigt att inget passar!? :D ..6 kg kvar till jul (13 totalt) ..håll tummarna för att jag klarar det! :)

kvällen spenderade jag sovandes på soffan efter vi hade ätit en smarrig middag bestående av ungsbakad fisk i champinjonsås och ungnsstekt potatis, mmmmm...skitgott!


Min underbara gotte. Vi hade roligt med kameran ikväll. Det blev hur många bilder som helst för han är en riktig linslus ibland och bara skrattar åt kameran, o då kan man ju inte sluta... Hans favogrej just nu är annars mobiltelefoner, e ju så kul att gå o prata i :D

Kommentarer
Vickan säger:

Vad roligt att få bli lite uppiffad ibland och det blir ju alltid så himla snyggt med på dig ju. Så söta bilder på dig och Algot. Hört ngt mer om förskoleplats? När var det tänkt att han skulle börja? Roligt att du känner det går bra med vikten. Tränar du bara mycket eller äter du som vanligt eller håller på med ngt annat som GI, VV eller kanske Hanna dieten? Kram

2008-11-18 | 14:59:01
Sandrah säger:

Fan va snygg då!!

2008-11-19 | 19:38:50
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
emmy säger:

Du blir alltid så jäävla snygg på kort med din jävel. Kram snygging!

2008-11-20 | 21:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback