Överraskning

Idag var det fullt ös hela dagen. Det är så att vår kära vän Åsa fyller 26, Grattis!
Jag, Anna och Signe hade sedan länge planerat att åka hem till henne med tårta och överraska. Så igår efter bian satt jag o Anna och gjorde färdigt ett fotoalbum från våra år tillsammans, så Anna gick inte hem förrän 1.. hihi.. Iaf så gick jag upp kl 8 idag igen. Fixade Algot för dagen och sedan var det att handla lite för bak. Bakade tre tårtbottnar och hann även duscha och göra mig färdig, under tiden Algot sov. Han sov nämligen mellan 12 och 15.30 idag.. hihi.. hans eftermiddags-sovstunder är ibland riktigt ljuvliga för mamman i detta hushåll. Jag hinner verkligen få lite gjort, vilket man absolut inte kan säga om hans vakna tid =)..

Kl 16 stack vi till Anna, jag och kotten. Vi skrev till bilderna i albumet och jag hade tårtbottnarna samt garnering med mig i en påse. Mötte Peo vid 17.30 på kapellplatsen och därefter bar det iväg till Sandarna. Signe och Daniel lånade ut sin lägenhet för tårtbak. Allt var bestämt sen innan för det skulle funka, Alex skulle bjuda Åsa på hemlagad mat och de skulle hinna äta och sådär innan vi kom. Sen skulle vi komma efter 7.  Så vi la alla lager (blev 7 på denna enorma tårta för att få rätt form) och fixade grädde och garnering hos Signe iaf, för de bor nära. Det blev en tårta som passade Åsas intressen.. haha.. vi valde att göra en skallinjal (arkitekthumor), ännu ett av mina korkade påhitt som blir jättebra i min fantasi, men inte fullt lika lätt att genomföra som man tänkt sig. Vi blev dock mycket nöjda med vår kreation tillslut. Anna och Signe fixade allt förjobb och jag fick äran att lägga allt på plats på tårtan =)..Allt var med, små streck som mm (smålakris) och stora som cm typ (salta stänger) och alla kanter hade olika skalor.. de gröna och röda strecken i mitten är självklart oxå med och så skrev vi slutligen skala 1:26 för att förtydliga att det var det hon ju fyller :)



 
något sena promenerade vi alla tre till Åsa, messade ut Alex och så knackade vi på alla 4 och sjöng "ja må hon leva" så det ekade i trappuppgången... snacka om att hon blev förvånad!!! ihihi.. visst är det kuuuul när man kan göra sånt här.. Efter tårta o gottis, så blev det presentöppning. Hon fick presentkort på spa av Signe och av oss promenadguiden i Göteborg (en bok som jag egentligen mycket gärna vill ha själv, för den har så fina bilder och verkligen jättetrevlig) , en påse turkisk peppar, som är ett måste till en sann lakritsälskare och så fotoalbumet då da.. som självklart gicks igenom grundligt och det blev måååånga skratt! Vi blev kvar ända till lite över 10. En stressig dag men med en superduper trevlig kväll =)..






måste ju stå skala 1:26 på den när det är 26 hon fyller.




en skallinjal (skalstock) för er som inte vet hur de ser ut :)

Kommentarer
Elin säger:

Cool tårta, men jag trodde det var ett kyrk-tak! Så mycket fattar jag om skalor & sånt... haha.

Vad smal & snygg du blivit!

2008-11-06 | 06:22:31
Emma säger:

Vilka fina vänner ni är!

2008-11-06 | 08:33:44
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Josefine säger:

Häftig tårta. Du verkar va en baddare på att baka tårtor :)

2008-11-06 | 08:53:53
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/
Leo säger:

WOW vilken cool tårta!! Jag ska kanske hyra in dig till mitt tårtbak när jag fyller år ;-)

Kram Leo o min mamma

2008-11-06 | 12:56:01
Carro säger:

Haha, ni är för roliga! Men visst är det kul med överraskningar :) TACK för grattiset förresten! Kram

2008-11-06 | 16:25:17
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback