Något nördig, men låt gå för det ;)

Igårkväll började jag äntligen lyssna på sista boken av harry potter serien, "Harry potter and the deathly hallows" =).. När vi bodde på lövgärdet, hade jag som vana att lägga in ljudböckerna på min mp3 spelare och lyssna på de sammanlagt nästan 3 timmarna man hade till och från skolan var dag. Slapp man bli störd av andra samtidigt som man hade ett riktigt trevligt tidsfördriv. Att läsa på spårvagnen är liksom inte lätt när folk gapar hit o dit, vagnen kränger och det är allmänt svårt att koncentrera sig. Jag avverkade iaf alla 6 tidigare böcker, lästa på engelska förståss (alltid bäst på orginalspråk ju, samtidigt som man håller språkkunskaper ajour) och tyckte de var jättespännande, inte alls barnsliga som man kanske trott och mycket bättre än filmerna (hade sett de tre första då).. så ja..sjunde boken har väntat på mig ett tag nu, men jag har inte hunnit. Fastnade iaf igårkväll och kunde inte sluta (inte ens för att blogga hihi). När jag väl la ifrån mig mp3:en så kunde jag inte sova. Det slutade med att jag låg vaken och lyssnade till kl 3... helt utom mig av spänning hihi.



Skulle sedan upp 7 imorse! puh! det kändes i min annars mycket välutvilade kropp (hmmpf) .. mötte upp med Sofie och Sam vid 8.30 på vasaplatsen och begav oss till öppna förskolan. Det får högst vara 20 barn med föräldrar där inne så det inte ska bli för trångt och den är grymt populär, så man får vara i tid! men det är värt det! de andra förskolorna är inte i närheten av så roliga för barnen (blir för trångt o för ostimulerande). Vi fick köa 15 minuter innan de öppnade, men sen blev det bus.. Algot var helt utom sig av glädje över alla roliga kompisar och leksaker. han ska ju sno alla andras saker oxå. När han tagit en grej så är den inte intressant längre utan går då vidare för att terra ett nytt barn.

En man från förskoleomsorgen (kan man säga så?) centrum var inbjuden idag för att prata om kö och förskolesökning.. han hade hand om precis vårt område, så jag satt som klistrad och frågade nog 1000 frågor. Bara ca 5-6 st som bodde i berört område, så vi hann med att reda ut allt vi ville. De andra hade inte börjat söka än och ville veta lite angånde när de kunde räkna med plats o så.. men jag var mer intresserad av hur de valde och när man fick besked mm... Känns mycket bättre nu när man verkligen fått reda på saker o vet att man kan få besked fram till några veckor före (ojoj). Verkar iaf som att vi kan få dagisplats till 1 januari som vi sökt (vilket vi nästan hade givit upp allt hopp på) i och med vi var ute i rätt tid o lyckats välja rätt ställen tydligen hihi...men absolut inte säkert. På honom lät det dock inte alls omöjligt iaf =)...om inte så tar vi det då. Jag ska ju ha praktikplats oxå och går inte det så kanske jag helt enkelt får vara hemma ett tag till. Jag kan lätt få panik när jag tänker på det, men å andra sidan så försöker jag för en gång skull tänka att det kommer ordna sig på nåt sätt! jag bygger alltid upp värsta scenariot när jag inte vet hur saker kommer bli... det brukar ju ändå gå att lösa det mesta tillslut. I vilket fall som helst så vet jag nu hur det fungerar med kösystem o allt, om man skulle flytta o sådär oxå.

Efter han varit där så var det sångstund. Algot ställde sig i mitten av ringen och alla sjöng. Han bara älskar att stå i centrum och han är verkligen inte på nåt sätt i världen, blyg eller sådär. Dansade o hade sig.. Vi bara måste göra om det snart igen.. 

Algot är sådan som går till vem som helst o gör det som faller honom in.. Han är ändå väldigt vänlig och klappar gärna sina vänner, kramar dem och kramar mig, pussas och när han vill ha något sagt så lutar han sig sött ner för att få ögonkontakt med sina vänner som kanske sitter framför honom.. han tycker det är viktigt att titta i personens ögon, som han försöker prata med :D..  Han sprang runt som en tok iaf o även iväg i andra rum och lekte, undersökte. Efter sådär 10 minuter kunde han komma ut i stora rummet och ropa efter mig, men bara för att sen fortsätta med sitt. Jag älskar att han är sån. Skönt att han kan vara sig själv och göra som han vill, istället för att fega hihi (inom rimliga gränser såklart).. hoppas han får ha kvar de kvaliteterna i sin personlighet även som äldre.


Vi begav oss iaf vid 11 igen. Då somnade Algot och Sam på stört. Vi käkade lunch på stan. Gick lite i affärer och därefter skulle Sam ha mat så vi gick in i "mammarummet" på åhlens. En annan mamma var oxå där. Jag påpekade till Algot "titta vilken liten bebis!" o då satte sig precis en till mamma som kommit in.. "en bebis till, kanske ännu mindre" sa jag... o de tittade på varandras småkillar.. "nja, min är 7 veckor" , "min med" svarade den andra...det visade sig att de var födda samma dag, samma ställe, med bara 3 minuters mellanrum tihi..ojoj vad vi skrattade .. sicket sammanträffande!!!

Vid två bar det av hemåt. Ikväll blir det inte många knop.. Harry potter lär det bli iaf!


mina underbara älskade!

Kommentarer
Sandrah säger:

Men gud, kö till öppna!? Helt galet. Häromdagen på vår öppna så hade det varit 95 barn sammanlagt under dagen haha! Liiite skillnad då.

2008-11-20 | 10:05:26
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Carro säger:

Snygg tröja då :) Låter positivt att sista Harry Potter är så bra, inte för att jag har planerat att läsa boken, men ska se filmen iaf! Kram

2008-11-20 | 13:08:29
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback