Hos fotografen

äntligen har vi blivit färdiga att fotografera algot hos en fotograf. Lite därför vi åkte ner hit denna vecka, i och med vi fick en tid. 1års foto blev det, trots vi fick pengarna till det när han var 6 månader i dop-present =). Vi hade ju dock vatt iväg o fotat honom när han var 5 månader så då kändes det inte lika lönt en månad senare.. man vill ju ha från lite olika åldrar. mer om det sen.. 
Först och främst en liten trevlig vagn historia. Det var så att jag inte tog en vagn med mig ner. Det är bökigt, stort och den skulle inte få plats på vägen upp heller för den delen.. så jag hade bestämt med Lina att få låna Tovas vagn. En nätt liten brio. Kom till stan igår och då hade både Lina o Martin letat i sina respektive lägenheter utan att finna den. Eftersom de inte använder den har de inte heller saknat den och det visade sig att den måste blivit stulen. Så utan vagn skulle jag till mormor på förmiddagen idag..jag asade iväg i regnet, med algot under ena armen och bilbarnstolen under andra. Tänkte att mamma kanske kunde köra inom o hämta oss när de skulle hem på middag. Mötte dock Karolin o söta lilla Cornelia på vägen ner. De hade en reserv-vagn hemma som hon fått låna av sin storasyster att ha till Cornelia när hon blir äldre =) hihi.. så vi fick låna den denna veckan, gick inom o hämtade den på vägen för de bor ett kvarter från min mormor bara. ( de bor dessutom i samma hus Lina o Martin bodde innan de separerade, detta är en liten by vett ni o alla känner typ alla hihi). Hur snällt som helst iaf!! var bara tvungen att le lite för mig själv sen, när jag tänkte på hur mycket som skiljer sig från lilla Sibbhult mot Göteborg.. där skulle man minsann inte bli erbjuden lån av en vagn bara man gick utanför dörren hihi.. man blir chockad bara nån skulle hälsa.

vi var alltså iaf hos mormor en stund idag o Algot busade på som vanligt. Vi sa " var e mommoElsa"? (gillar inte att säga gammelmormor/morfar för det låter så trist..så vi lägger till namnet efter mommo/moffa istället hihi..mamma som började med det när vi var små) så sa Algot "Elsa"!! o vi blev helt chockade både jag o Mormor.. det lät så roligt :) hihi.. det kommer ett nytt ord lite då och då i hans ordförråd
Gick hem vid lunch o käkade med mamma. Emmy kom vid 2.. vi badade Algot och klädde honom fint. Sen var det dags för fotografen då da, i Broby. Tog massa olika, med olika rekvisita. Blev nog riktigt bra. Algots morfar var med för underhållning och fotografen sa att han aldrig varit med om liknande påbrå till en sån liten person. vi var 4 st, jag, EM, papps och fotografen som stod där och försökte få Algot att skratta. Han var lite skeptisk i början, men sedan blev det ett himla liv på han.. skrattade, förklarade, sträckte händerna i luften och började diskutera.. hihi.. Han är ljuvlig. 
Em stannade en stund mot kvällen och därefter har inte hänt så mycket. Algot fick bada en gång till, för man får ju passa på när det finns badkar.. bara man fjäskar för sin mormor så får man allt, vet Algot. När han somnat så sprang jag o mamma en runda på ca 5 km..det fick bli en mjukstart nu när man varit sjuk. Har hosta fortfarande oxå, så det kändes inte 100% bra.. men nu får det bli bättring..

förresten så är det nåt speciellt med att komma hem här, för jisses vad ungen min äter! han har klämt i sig hur mycket som helst de två dagar vi varit här. Känns som han inte gör nåt annat hihi.. sover inte alls lika mycket heller.. han e vild o galen =) härligt när han e frisk!..

Bilder från igår och idag: Linas lägenhet i stan, nya frisyren o hos min mormor på besök


leker med nya klossarna (legot) Algot fick av Tova o Lina :) en stor påse full


fikar lite frallor :)

      


nyklippt i mer "kantig" frisyr för att variera lite (men som vanligt inte jag som bestämde).. o färgat svart med bruna partier(kanske inte syns så bra)

 





haha, mormor o Algot visste inte att jag skulle ta kort :)


skåpet i köket hos mormor har alltid varit lekskåp.. här är leksaker från alla tider.. deras barn o  vi barnbarn har vuxit från det så nu e det barnbarnsbarnens tur =)  

Kommentarer
MLE säger:

Vad fin din nya frisyr e, du passar bra iden. Kram

2008-11-12 | 11:42:26
Bloggadress: http://livetfranminsida.blogspot.cpm
Leo säger:

Vad fint det blev, din nya frisyr!!! Jättetufft!

2008-11-12 | 21:53:09
caroline säger:

Bara bra att vagnen kom till användning.

Skitsnygg i håret, jag min mes vågar inte göra något med mitt eländiga hår.

2008-11-13 | 20:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback