Julstädning o snöoväder

Har spenderat hela helgen här hemma (inne i värmen), förutom att jag srungit bägge dagar och även tog en rask promenad med Peo och Algot på lördagskvällen. Vi har börjat julstäda, sorterat i köksskåp, lådor, städat datorerna och datorrummet. Började till och med ta ut julpyntet igår.. I och med jag inte är hemma nästa helg så får vi passa på nu. Desstuom ska jag åka till skåne redan den 16e, så jag har inte så mycket jul här uppe, så vill njuta lite av vårt fina pynt iaf! ..




 




Idag hade Peo varken pengar eller mat med sig till jobbet, glömsk och trött som han är på morgonkvisten när han skyndar iväg. Så jag och Algot ut i snöovädret, handlade sallad på mixit och åkte ut och käkade med honom på kontoret. Algot var något reserverad (livrädd) för PM till en början, men det gick bättre efter en stund. Jag blir alltid så förvånad när han är "främmad", eftersom han brukar vara helt oberörd av att vara bland folk nästan alltid, vilka eller hur många det än är. Det är nog mest när han är hungrig eller trött som det inte går lika bra, vilket han var idag, både och, märkte jag tillslut. Chefen (Christer) spelade gitarr för Algot och det gick bra sålänge han stod en bit ifrån haha.. då kunde han tillochmed göra en snygg liten piruett och några vick på rumpan. När Christer sedan slutade spela, så valde Algot att slänga sig raklång på golvet och gråta krokodiltårar. Då var det dags att gå. Kom hem och jag satte mig här. Försökte skriva detta inlägg, men Algot fick tag på kontakten till datorn och allt släcktes ner. Jag blev minst sagt förbannad på honom, trött som jag själv var, och skällde på honom. Så han tog sin snuttefilt och gick ut ur rummet med huvudet nedsänkt och såg allmänt ledsen ut. Lugnade mej efter en minut eller så och sa förlåt till min kotte... La oss bägge i soffan under en stor varm filt, där vi somnade ganska fort, för att inte vakna förrän 2 timmar senare =)...




Ikväll har jag börjat klippa tyg till en kjol som ska sys när jag har tid. får se om jag har det =).. Jag har även tränat lite pilates från en sån där snygg instruktionsvideo.. tänkte att jag måste testa, eftersom Sofie har pratat gott om träningsformen =).. det kändes faktiskt ganska rejält i magen efter ett tag.

Algot har förresten börjat tycka det är skitkul att titta på när mamma o pappa spelar mario gocart. Han går faktiskt till och med och hämtar "rattarna" och ger oss varsen. Sedan pekar han på tvn =) hahaha... mitt lilla hjärta!
 



Kommentarer
Carro säger:

Är ni i sthlm nu? Hoppas ni har trevligt isf :) Hannaaaaah, jag vill ha en julblogg :) Vill/orkar/hinner du? KRAM

2008-11-28 | 21:59:58
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback