Badhuset

Idag är jag verkligen ännu sämre. Har inte kunnat prata, utan har fått väsa fram små meningar då och då, när jag varit tvungen. Halsen känns som ett inferno av hundratals knivar som sticker mig var gång jag sväljer. Febern har nog varit o hälsat på ett par gånger och jag har mest legat på soffan.

Vid 2 skulle dock Peo och Fredrik till simbassängen som hör till huset här, och bada lite. Jag orkade helt enkelt inte ha Algot själv och Peo som bestämt detta tidigare ville verkligen bada. Så lösningen fick bli att jag och Algot följde med. 

Kotten badade med sin pappa o Fredrik, mest jag låg på en bänk och tittade på. Lyxigt nog hade de hela bassängen för sig själva :D...  Det var meningen Kotten bara skulle vara med en liten stund, men det är jätteskönt i vattnet och det var längesen han badade nu, så han var uppe bland molnen av lycka. Det blev dock inga dyk eller bus under ytan, eftersom han verkar ha ont i öronen fortfarande och vi vill ju inte ta några risker att göra det värre. Men finns tillräckligt att göra ändå ju, där finns tex en liten jetstream som gör att man forsar fram lite extra fort, och den älskar Kotten. Varje gång vi tog upp honom sprang han fram till kanten och försökte komma i igen. Därför blev det mer än en timme mitt lilla busfrö plaskade fram i vattnet. Tillslut fick jag iallafall dra upp honom under vilda protester och näst intill tvinga på honom kläderna.
Vi avslutade eftermiddagen med att äta på mixit med Fredrik. Så fort vi gått hemifrån så somnade en helt utmattad Algot i varma vagnen. Nu har vi städat lite, och jag är helt slut. Algot har nyligen somnat, så jag hoppas han tar sovmorgon imorrn. Nu vill jag sova, och tänker därför oxå göra det!


Kommentarer
Daniel säger:

Å vad fint. Lyxigt. Roligt att Algot gillar vattnet. Hoppas du blir bättre snart!

2008-11-03 | 05:52:12
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Vickan säger:

Vad häftigt med bassäng mitt i huset :-) Det blir alltid så härliga bilder på kotten och han strålar alltid av glädje. Krya på dig Hanna. Jag och Wanda har med varit krassliga i några dagar och det är så tråkigt. Kram på er

2008-11-03 | 12:05:07
Carro säger:

Krya på dig!!

2008-11-03 | 12:59:30
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Leo säger:

Åh vilka härliga biler!! O vad coolt att ha bassäng i huset så!! Kanske man får bada där med dig nån gång? När vi båda är friska samtidigt...hur det nu ska gå ;-))



Kram o krya på dig kompis//Leo

2008-11-03 | 19:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback