these past few days

Det härligt väder och jag njuter så mycket jag bara kan. Det finns ju faktiskt risk för att denna sortens värme inte håller i sig så värst länge. Vi hoppas iaf på en fin sommar så får man ju helt enkelt ta det som det kommer. Tänk att vi ska få ha semester tillsammans 4 hela veckor jag o peo. Jag började jobba sommar och andra lov när jag var 11 eller 12 år och detta blir alltså första sommaren sedan dess som jag faktiskt är fri hela sommaren... snacka om lyx!

nu när det varit fint väder så drar jag iaf nytta av att ha en stor härlig balkong och jag spenderar långa stunder bakåtlutad i en stol, bara funderar eller ligger och vaggar vagnen. Algot håller till i skuggan och tycker det är härligt att vara ute. I onsdags solade jag i en park i Björkekärr med Sofie .. Algot o Sam lekte i skuggan och hade jättekul. Det var som att solen och våren fick dem att hitta på helt nya saker.. för första gången ställde sig Algot själv upp i krypställning 2 ggr och under dagen fick jag honom faktiskt att äta lite lite fruktpuré, WOW! =)... igår åt han sedan nästan en hel banan.. och denna gång öppnade han till och med munnen helt frivilligt var gång =).. man slapp alltså sitta och lirka med honom för att han skulle gapa. Detta är ett enormt framsteg trots att det bara är med frukt än så länge.. gröt har vi iaf konstaterat att han verkligen avskyr.. det var det första han åt och gillade det då tillsammans med puré ju.. men sedan var det som om det tog stopp och vi har nu gett honom gröt i över en vecka 2 ggr per dag.. o han kväljs och ser ut som han ska kräka vilken sekund som helst var gång han sväljer.. så jaja..vi ger honom regelbundet morgon, lunch, middag och ibland kväll lite olika saker.. han brukar oftast ta ca 2 tuggor och stänger sedan munnen och tittar bort...

igår var vi på öppna förskolan vid landala igen.. där har vi varit en gång innan jag o kottis.. denna gång var sofie och sam oxå med och vi tog den tidiga träffen som börjar kl 9.. det var sångstund och massa lek.. Det är verkligen helstrukturerat och alla pratar med varann..vilken skillnad det kan vara på olika ställen och speciellt skillnad på de som håller i det hela..  dit ska vi igen =)...träffade även lille Jon och hans föräldrar som vi gått samma föräldrargrupp på BVC med.. jaja.. sen promenerade vi till Haga och efter det tillbaka till stan.. MC donald´s micro är perfekt att värma mat till de små så där satte vi oss o gav dem mat och tog varsin glass. därefter åkte vi hem o jag brände mig i solen eftersom jag somnade en bra stund i den tryckande värmen =)
 
idag är kotten sjuk IGEEEEENN!!!! det börjar bli lite jobbigt faktiskt.. inatt hade han feber och idag rinner näsan helt galet. Vad ska man ta sig till? dessutom så äter han extremt lite... har knappt fått i honom nåt alls på hela förmiddagen.. jaja jag får kämpa vidare med det.. han har iaf börjat ställa sig mer och mer på knä och idag tar han sig även framåt.. det är dock inte krypa än eftersom han inte lyfter på magen när han ska framåt, han trycker från med ett knä i taget och drar med armarna.. ser ganska komiskt ut..ofta så kommer han åt sidan med underkroppen istället för fram, men nu känns det som han är på god väg till att fatta det hela iaf. Han jagar sina leksaker över golvet nu hihi =)



Kommentarer
Sandrah säger:

Hört att det ska bli rekordvärme i sommar, typ varmaste på 150 år eller något sånt.
Hoppas Algot vill äta mer snart, Devin äter som en häst, vilket syns också ;) haha.
Hoppas han blir frisk snart!!

2008-05-09 | 22:21:52
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback