klippning och vänner-runda

måndagmorgon vaknar man i sin gamla säng i sitt gamla rum i Sibbhult. Gott med lilleman bredvid sig. Stiger upp o käkar i lugn och ro. Blir inte mycket gjort förrän middag. Då gör vi oss klara och är redo att åka när Lina och Tova kommer 12.45. Då åker vi till stan. Lina skulle lämna in bilen för rostkontroll, så vi sitter kvar och väntar den stund som det tar att leta genom alltihop. Därefter till Lina. Kotten var inte alls på ligga stilla humör så det var mest att underhålla honom hela tiden. Inte lätt när Lina ju skulle färga och klippa mig. Men men.. fick i en toning och sen gjorde hon mat mest jag underhöll barnen. Algot somnade en stund och mamma o pappa kom in för att äta. Tog med sig Tova när vi alla ätit och handlade. då kunde Lina få tid att klippa mig. Oturligt nog så vaknade kotten precis då och ville absolut inte vara från mig.. så han fick sitta i mitt knä och blev en stor hårboll. Men håret blev fint iaf och det var en trevlig eftermiddag. Åkte med mamma o pappa hem och var inte tillbaka förrän ca halv 8. Då var man trött och det var att försöka somna kotten och sitta lite vid datorn


Igår gick vi upp tidigt. Åkte till kottens farmor, farfar och farbror och hälsade på. Var där mellan 12.30 och 14.00 typ.. sedan in till stan. Till Linus o Carro vid 15.00.. fikade jordgubbar o glass. jisses vad gott!!! kul att träffa dem igen. blir inte så ofta så man får ta vara på tillfällena man får. kl 17 skulle Tova hämtas på dagis så Carro o Linslusen följde med på promenad dit o hämtade henne. Åh är så himla glad för dem, verkar ha hittat ett hus som verkligen passar dem perfekt! är sååå himla nyfiken på hur det ser ut och ska absolut ner o titta på det när de flyttat in. Sedan var det iaf dags att lasta in Tova o Algot i bilen och köra ett par kvarter bort till Martin. Tova somnade efter ca 100 m och likaså Algot. Så det var två trötta barn jag fick lasta ur bilen och in hos Martin.. det var trevligt att se hans nya place och träffa honom igen. Det händer verkligen inte ofta det heller. Vi snackade lite skit och fikade även där :)...
 
vid 19.00 lämnade jag av Tova hos Lina och körde till Babbe o Victoria och Wanda. Jag hade aldrig varit där innan så att hitta var inte det lättaste, men efter nårra snurrar hit och dit och kikat på en karta längst med vägen så hittade jag då tillslut. Så duktig jag är da! haha.. hittade dock inte deras hus när jag väl var på rätt gata så jag parkerade och Babbe fick ut o möta. Det var jättetrevligt att ses igen. Det var suuuuuper längesen vi sågs, säkert minst 4 år sedan förtom ett par hej i byn..ändå helt galet vad man kände igen dem. Bägge var precis som förut, det enda som var nytt var en sööööööt liten Wanda som var pytteliten o lung och go (i mina ögon iaf), då jag har en betydligt äldre och betydligt mer busig o tokeffektiv bebis hihi.. man saknar lite de tider man hade ett litet knyte som  mest låg på rygg o tittade o log mot en.. nu är det full fart hela dagen.. men det är förståss väldigt kul på sitt sätt :).. iaf så fick jag fika en gång till. en supergod kladdkaka. Tre fika och ändå bjöd ingen på samma sak, det var rätt skickligt tycker jag.. de hade nog pratat ihop sig  innan hihi.. och så blev det iaf massa bebisprat o algot var stormförtjust i deras vovve, Nalle. Stannade hos dem till halv tio ungefär och då fortsatte jag vidare till Lina och käkade en väldigt sen middag eftersom hon gjort till mig. Oj vad jag ätit denna dag, helt otroligt :).. iaf så gav Lina Algot välling och han somnade. Han sov sedan hela vägen hem och vi var hemma och slängde oss i säng vid halv 12, efter en helt underbar dag. Tack alla trevliga personer som jag fick komma till idag o för fika o allt snack ni bjöd på. Åhh vad det är härligt att vara i Skåne just nu.. sommar o allt!


Kommentarer
Daniel säger:

Tack för besöket! Dt var roligt att träffas och hoppas vi kan pejla in något i sommar så vi kan träffas hela båda familjerna. Så får vi hitta på ngt roligt.

2008-05-28 | 21:20:50
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Carro säger:

det var så kul att få träffa er! och som du säger, så får man passa på :) Hoppas ni kommer ner i sommar o hälsar på oss i huset! Många kramar

2008-05-31 | 20:44:20
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback