(god)morgon 05.30 lördag

nu är klockan halv 6 och Algot har varit vaken i ca 30 minuter. Skönt att stiga upp klockan 5 med sitt barn en lördagsmorgon... eller? speciellt när man suttit uppe och kollat på tv till 1 kvällen innan...ja mycket bättre än såhär blir det inte. hihi. han underhåller sig åtminstonde själv i sin gåstol och gör mig lomhörd när han far fram med all fart och tjoar och river ner allt som är löst omkring sig. Tror vi får börja rensa allt som är i räckhåll för små otillåtna fingrar. han får tag i det mesta. Jag förstår inte riktigt hur armarna kan bli så långa, det är som om de vore gjorda av gummi.

i vilket fall som helst så är vi uppe nu för att testa en ny approach till det dära med att lägga sig tidigt. Vi får helt enkelt börja dagen ännu tidigare för att trötta ut honom. Jag kan ju lätt påstå att jag hellre har endel jobbigt tidiga mornar (som dessutom för med sig en längre och mer händelserik dag) än att kämpa med att få honom i säng var kväll och missa egentid med Peo. Det gick bra ett tag att han ville lägga sig vid 6 tiden på kvällen, men nu kämpar han mot oss ända fram till 11 ibland, trots vi gått upp vid 8 på morgonen och att han inte fått sova efter 3-4 på eftermiddagen. Det är frustrerande att man inte kan få honom att komma till ro, Det kan ju bara inte vara så att han inte är trött... eller? Jag ser så mycket av mig själv i honom redan. Jag har ju faktiskt gjort exakt likadant med mina föräldrar sedan jag var så liten. De lyckades aldrig få mig att somna, att tycka det var trevligt och skönt att gå och lägga sig, åtminstonde inte när man är ensam. Det var krig ända tills jag var så trött att jag somnade av utmattninig, och då var jag ändå orolig och sov dåligt. Det kunde ta till 4-5 var morgon trots att de aldrig lät mig sova på dagen (på dagis höll fröknarna mig vaken mest de andra sov till och med).. Ska det behöva vara lika jobbigt för min son? jag hoppas att jag kommer kunna hjälpa honom, men jag vet inte själv vad jag hade behövt och hur ska jag då veta vad jag ska göra för honom. Ibland märker man hur jobbigt ens föräldrar verkligen haft det, först när man själv får barn. Kanske är det för tidigt att börja göra nåt åt det nu iaf, eller är det nu man behöver göra något... hmm.. vad svårt det ska vara.

dessutom så får vi inte Algot att äta bra längre. Jag har ingen aning om vad som är fel, men han äter inte hälften av vad han gjorde för ett tag sedan, och ändå äter han inte oftare. Det blir ju inte bättre av att han vägrar stoppa något annat än välling i sin mun. Han är så bestämd oxå, så man kan inte direkt "lura" honom att testa. Det han inte vill, det gör han inte! återigen, en väldigt trevlig egenskap han ärvt av sin mor...jaja.. nu ska jag krypa ner i sängen igen och låta min son springa av sig en stund till i hallen. Sedan blir det att ta tag i dagens sysslor. Ska leta skor tänkte jag. Vill bli lite sommarfin =)

Kommentarer
Sandrah säger:

Jobbigt att han inte vill sova och inte vill äta :/ Speciellt att han inte vill äta.. Vad säger de om det på bvc?

2008-05-04 | 21:40:53
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback