Barnvagnsmaffian

Inatt var det inte roligt att vara mig så tur jag hade fått vila dagen innan. Algot är, helt utan förvåning, sjuk igen. Hans näsa var så täppt att han inte kunde äta och inte ha nappen i munnen, vilket klart gjorde att Algotten inte kan få ro. Han var fullkomligt slut och ledsen och hängig. Jag var trött men fick kämpa med honom fram till 2 då vi faktiskt hittade två små engångsdoser nezeril till honom..fatta vilken lycka, vilken lättnad! .. kort därefter somnade han. Men det var dags igen att skrika vid 5 och återigen vid 7.. så blev inga långa perioder jag sov. Idag rinner hans näsa som galet och han har inte varit på bästa humör. Vid 9 var vi iaf ute redan och begav oss till affären.. gotte pasade på att sova lite i vagnen vilket ju var bra..köpte lite smått och hem igen och gjorde en härlig pastasallad. packade för picknick och mat till kotten oxå. sedan iväg till slottsskogen. kl 11 möttes barnvagnsmaffian vid villa bel parc. Det var Milla och Leo och 3 av hennes arbetskamrater med deras småttingar. Det var 5 barn för en av dem hade även en flicka på 4 år.. annars var de från 6 veckor till 6,5 månader gamla. roligt med så många söta små bebbar.. vi fikade och snackade och fotade =).. det blev en härlig dag till på filt i solen .. fast idag var det lite kallare än förra veckan. Men jag är nöjd ändå. Vi tittade lite på djuren med, för de barn som var stora nog att förstå =)... vid 3 var vi hemma igen. jag och algot somnade som utslagna flugor bredvid varann i sängen ända tills 5! nu får jag förbereda mig på ännu en jobbig natt eftersom vi var dumma nog att glömma köpa näsdroppar idag.. hur dum får man vara?? Algot ligger inne i sängen och låter som ett sågverk. such is life!

  


Kommentarer
Vickan säger:

Det är inte roligt när barnen är sjuka. Du är duktig som kämpar på, det tar verkligen på krafterna men vad gör man inte för de små änglarna. Den som säger att vara mammaledig inte är ngt heltidsjobb kommer att få med mig att göra. Jag håller på att tappa hakan när jag får frågan ? Vad gör du hela dagarna, du måste hinna med en massa som är hemma dygnets alla timmar. Jisses asså.

2008-05-14 | 20:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback