skallebank

Inatt var Algot mr gnällspik. Han fick inte ro och skrek efter mat varannan timme. Jag var helt vimmelkantig och staplade upp på klumpiga ben. Snubblade över allt ivägen och vart på allmänt kasst humör tillslut. Så väckte han mig sedan för dagen, pigg och glad, klockan 6.30... jag var inte lika pigg och heller inte lika glad. Värsta migränanfallet på väldigt länge och jag var totalt utslagen. Låg i sängen och tyckte synd om mig själv. Tog Algot, la honom bredvid mig och satte gymmet över honom så han kunde leka mest jag sov vidare. Han brukar kunna roa sig bra så, men idag var han sur och tvär och inget var riktigt bra. Han var hungrig, men ville knappt äta..trött men ville inte sova och kunde heller inte bajsa för han var så hård i magen. Så därför var det ingen rolig dag att vara varken Algot eller Hanna. Har sprungit som en jojo. Skulle egentligen till Sofie för en långpromenad, men eftersom jag hade sån huvudvärk så fick jag hoppa över.

Hade lite katrinplommon så jag ställde till oreda över hela köket när jag försökte göra lite puré åt kotten så han kunde bli lite lösare i magen.. så lyckas jag tillslut och ger honom det efter morotspurén.. samma reaktion som vanligt.. han spottar och fräser åt alla håll och när han väl råkar svälja lite så klöks han gång på gång på gång.. det där med mat är inget för honom! Förstår plötsligt Elins frustration över att Asta inte ville äta... vad gör man? testade även banan lite senare i eftermiddags eftersom, DET gillar väl alla barn!?...inte Algot inte.. han hade banan överallt utom i magen! antar att det kommer när det kommer, att de äter när de vill det.. spelar ju egentligen ingen roll när de är såhär små, bara han inte blir som sin kusin..som 4,5 år gammal fortfarande knappt vill äta alls. Hon tycker inte om mat överhuvutaget och man får tvinga i henne ibland.

Jag bytte oxå till sittvagn idag eftersom Algot inte längre gillar att ligga i vagnen och väldigt sällan sover där. Tog en himla tid att få dit åkpåsen och fixa till så att spännet gick genom och så att suffletten kom på.. men det blev bra. Lite stolt att jag klarade det själv. I vanliga fall hade jag nog överlåtit det till Peo.  Så gick vi till affären för att testa den och då ville klart Algot ligga och somnade direkt! haha. typiskt.. så kan det gå. Köpte lite goa grönsaker och när jag kom hem så gjorde jag lax med massa grönsaker i ugnen och slängde även in lite delikatesspotatisar. Det blev sketgott! städade upp lite oxå när jag ändå var i farten. nu ska jag slänga mig på soffan och hoppas på att den dumma huvudvärken vill försvinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback