fin, fin e min symaskin

idag gick vi upp ganska tidigt jag och kottis. Jag bestämde mig för att sy en filt som han kan ha och ligga på eftersom man inte längre kan ha honom på något högt..han rullar ju som en galning åt alla håll nu! så iaf, när man väl tar tag i att sy så tar man sig alltid vatten över huvudet. Jag bestämde att det skulle vara roligt att sy det hela som en hund!! jaja, jag var färdig runt 20.00 nu ikväll så tog ett antal timmar att få ihop det. Men så har jag ju gått ifrån för att mata och somna kotten oxå en hel del. Dock var han som en ängel hela dagen. Han har lekt med sitt gym och skrattat, pratat och sjungit.. snurrat över vardagsrummet tills han märker att han inte längre har filt under sig och tycker det blir lite hårt. Då måsta han stanna o skälla lite på mig. eller om han hamnat på mage och det tar stopp så han inte kan vända sig igen haha. men men.. gav honom potatispuré för tredje dagen i rad.. nu har jag konstaterat, han avskyr den!! får testa med en ny smak imorrn =).. spännande tycker han ju att det är, så synd att han inte gillar. Han som älskade glassen så =)

image145

såhär blev det. Allt är sytt av tre filtar (inkl. ögon, näsa och öron) och så ett täcke + saccokulor som fyllning. fläckarna på vovven är extra stoppade så de blir lite som kuddar och tassar, huvud och svans är saccokulor i så de får lite stabilare form. =).. roligt för honom att känna på oxå ju. Så kan man ta av huvudet (kardborreband) och ta ur fyllningen från upphöjningarna, så blir det som en filt att ha kanske i vagnen eller annat praktiskt =)

Kommentarer
Daniel säger:

Haha.. Vad skojig den är. Jag valde träslöjd av en anledning. Jag säger inte vilken.. ;)

Hoppas Algot tycker om nästa smak så han blir stor å stark
:)

Ha det gott och hälsa alla!

2008-03-07 | 07:55:01
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Elin säger:

va fiiiin! vill också lära mig sy.

2008-03-07 | 08:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback