Lugn dag idag

Min lillkille är 8 månader idag! Perioden som så många berättat om har mycket riktigt kommit nu, han är som ett klistermärke på mig hela tiden. Man kan inte ens gå på toa utan att få en hysteriskt ledsen Algot som förtvivlat kallar på en.. ska man sitta vid datorn så sitter han och drar i mina byxor eller försöker klättra upp på mig, likadant vid tvn eller när jag äter.. Han är aldrig i ett annat rum som han lätt kunnat roa sig själv innan med att upptäcka nya vrår i lägenheten eller gjort sånt han inte fått när mamma inte ser =). Just denna dagen har dock varit väldigt lugn. Algot har varit snäll som ett litet lamm och suttit i mitt knä flera ggr, helt tyst utan att röra sig i upp till en timme i streck. Han, som så många andra barn, verkligen ÄLSKAR musik. Han sitter helt tyst och stilla när man startar nåt han gillar. Är det riktigt bra sedan så börjar han gunga och dansa i takt. Han klagar om man skruvar ner eller om låten tar slut. det är så sött att man bara smälter =) hihi. Därför har han fått lyssna på sånna låtar han gillar idag (hårdrock hihi) och han har njutit för fullt ...Han har oxå sovit gott intill mig två långa stunder så jag har kunnat titta på film eller bara njutit av tystnaden. Inte för att man kunnat få mycket gjort, men ibland kan det vara skönt med lite vila. Dessutom så känner man sig lite taskig ibland att man inte ägnar tillräckligt med tid åt bara honom..man har ju massa att göra alltid med tvätt, städ, disk, handla mm..så idag passade jag på att bara bara vara med honom och busa o mysa.. har varit världens mysdag helt enkelt.. kanske därför han varit så snäll.. vilken bebis tackar nej till all den uppmärksamheten =)

I vilket fall som helst så finns det stor risk att Algot är smittad av vattkoppor. vi väntar på resultatet ..inte mycket annat man kan göra.. om han får det så är det avklarat, om inte, så skönt för honom för tillfället!

ikväll är första semifinalen i EM, Tyskland- Turkiet.. jag tycker inte det är roligaste lagen, men ska självklart titta ändå.

Kommentarer
Daniel säger:

Hehe, känner igen det där med att vara i samma rum och vara som ett plåster. Dock är inte det på Wanda utan det är på vårt andra barn Nalle. Dock är han drygt 50 år och går fortfarande på alla sina 4... ;) Bara slappa på. Det är ni värda!

2008-06-25 | 19:58:39
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Carro säger:

Härligt med slappedag! Men ja, vilka tråkiga lag som spelar ikväll, får se om jag ens orkar titta, men imorgon då ska jag verkligen titta! Heja Spanien! Kram

2008-06-25 | 20:18:01
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Sandrah säger:

Mysigt med en sån där mysdag :D

2008-06-30 | 22:03:55
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback