Skor och tågtrubbel

I måndags gick jag upp klockan 6 och sprang en runda. Var perfekt att få det gjort innnan Peo går till jobbet eftersom när han kommer hem ska man göra mat och umgås o så, så då blir det sällan av. Dagen gick ganska sakta sedan. Jag och Algot sov lite och städade. Vid 15.20 skulle mamma komma med tåget, men för ovanlighetens skull var det försenat.. och kom inte förrän 17.20!!! fördjävligt. Jag  hatar dem verkligen, VERKLIGEN! .. ingenting blir rätt, och dom skiter i det. Skulle ju satt in bussar direkt när de märker att nåt är fel..samma förra veckan med Idas tåg som var timmar försenat...de vet det osså, men håller på att säga lite i taget.. först 40 minuter, sen 30 minuter till och sedan hamnar de tydligen bakom ett annat tåg mm mm... men de har ingen konkurrens så för dem spelar det ingen roll tydligen..fast att folk missar sina plan eller sina möten and so on.. mamma var måttligt glad när hon slutligen kom. Vi hade planerat ett par timmars shopping på stan innan vi skulle gå ut och äta. Men det fick bli att springa genom de viktigaste och hitta en tröja som hon kunde ha dagen efter. Peo hade osså kommit till stan och tillsammans gick vi sedan till Jensens och käkade. Skitgott var det iaf! mamma o kotten lekte sedan hela kvällen hemma. Jag skrattade som en tok när hon skulle somna honom och han bara kröp iväg. 

Tisdag.. mamma åkte tidigt på kurs. Jag och Algot skulle iväg till Öppna förskolan i härlanda med sofie och sam. Träffades 11 och gick dit.. sommarstängt!! skit osså! vi kom inte på nåt annat att göra heller. Hur svårt ska det vara i Sveriges näst största stad? :)... det fick bli ikea igen. påhittigt! vi var där i fredags =)... mötte mamma utanför kursen kl 4.. osså gick vi på stan lite till. Jag hittade ÄÄÄÄNTLIGEN skor. Det var nog nästan 2 år sedan jag köpte senaste paret så jag skojar inte med det där äntligen =)... jag fick 1000 kr när jag fyllde år till det, så de har legat o väntat i plånboken. Var iaf ett par Puma på scorett.. osså ett par snyggt sommarblåa sandaler från samma ställe :)... mamma åkte 17.25 med tåget... ringde när hon kom hem och denna gång hade det "bara" varit 20 minuter försenat. 
 

igår var jag på stan kl 10 när de öppnade. Gick och letade lite kläder. Fick med mig en snygg blå Sverigetröja hem. Passaar inte i gult så jag hoppade att köpa matchtröjan.. jag såg inte klok ut hihi! Algot var på värsta tänkbara humör.. han skulle absolut inte sitta i vagnen och han gnällde hela tiden. När jag provade kläder lyckades han dock nästan alltid hitta ett butiksbiträde att prata med o skratta åt. Åkte hem igen vid middag och ägnade hela eftermiddagen åt att sy om en av mina gamla tröjor, bara för jag kände för det. Har inte använts på suuuperlänge o jag hade inget bättre för mig ändå. Peo kom hem och Algot var på precis lika dåligt humör på kvällen. Han spydde som en galning och han badades nog tre ggr. Vi skulle gått ner o sett matchen mellan Sverige och Ryssland på avenyn, men Algot somnade efter massa sjå, kl 20,35 och vi hade inte ens hunnit äta pga honom.. jag ville ju självklart inte missa en del av matchen heller, så vi fick bli hemma. Det var rätt skönt när man ser på det i efterhand, de förlorade ju ändå! snacka om att jag var SUR! jag är dålig förlorare varesig det gäller mig själv eller laget jag hejar på.. jaja..var mysigt att sitta i soffan tillsammans med mina killar och käka lite gott iaf. Då var detta EM slut för vår del.. de får komma igen i VM... nu ska det bli intressant och se vem som lyckas ta hem EM utav de andra. Nästan så jag hejar på Holland nu. Vilket fantastiskt lag de har egentligen. och då är ändå 9 spelare från A-truppen utbytta. Det är riktigt kul att se dem spela!

 

idag ska jag se om jag kan få en tvättid. I eftermiddag slutar Peo kl 15 redan..imorrn e de MIDSOMMAR! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback