Fikan

Igår gick jag och Algot till affären typ när den öppnade. Köpte till att göra en stor smarrig pastasallad. Mest jag gjorde den sen, så sprang en helt galet glad Algot runt och skrattade åt precis allt jag gjorde. Han skrattade så han kippade efter andan när jag låtsades nysa. Hur lättroad får man vara? sötaste goaste unge!.. Vid lunch mötte vi Anna på chalmers och slog oss ner på en filt i gräset utanför. Jag bjöd på sallad och vi snackade en himla massa skit =).. Algot kröp runt och roade sig själv rätt bra. Efter sådär en timma, så gick vi till kårhuset där anna köpte en kanelbulle och en chockladbulle till oss att dela på... shit vad onyttigt, men GOTT! =).. Vi satte oss på filten igen, fast på en annan gräsplätt denna gång.. där satt vi kvar till halv 4 o tjabbade. Jag älskar sånna dagar då man verkligen bara kan sitta och ta det lugnt. Vi satt i skuggan hela dan, eftersom både jag och Anna hade bränt oss haha.. men var så varmt att det var helt lagom att hålla sig i skuggan faktiskt. Algot sov i vagnen läänge och först när vi kom hem vaknade han och var sååååå vaaaaarm! bara rann av honom.. hade ju fått ha långärmat och byxor så han inte skulle bränna sig.. så bara slet av kläderna och ner i ett ljummet bad.. han bara tittade på mig och gav mig ett sådant riktigt lättat leende.. som om han ville säga TACK DU UNDERBARA =) haha.. han var så söt så jag nästan fick tårar i ögonen.. stackars liten, vad varm han måste varit.. han satt iaf länge och busade i det svalkande vattnet och njöt verkligen. Därefter såg jag att blöjorna var helt slut.. woops! fick linda en handduk runt honom och sätta honom i gåstolen tills Peo kom hem =).. det gick hur bra som helst.

Imorse vaknade och kände att det var blött bredvid mig. Algot hade spytt ner halva sängen och varken jag eller peo hade vaknat.. antagligen inte Algot heller för han låg inte i det så då brydde han sig inte. han är iaf sjuk igen. Genomförkyld och jag fick inte i honom något att äta förrän typ nyss. Han sover igen nu. Stackars liten.. snoret bara rinner och han kan inte andas genom näsan och allt verkar vara pest och pina. Han hostar hela tiden och det är en sån där hosta så man riktigt ser att det gör ont. Usch.. min lille krabat.. jag som smittat honom me förmodligen.. nu blir det nässpray som gäller ett par dagar skulle jag tro.


Kommentarer
Vickan säger:

Ja visst är det härligt när man kan vara ute med barnen :-). Inte roligt att vakna i spyor, själv vaknade jag i en nerbajsad säng och bredvid en nerbajsad Wanda. Våra ungar är ju för goa. Krya på dig Algot.

2008-06-03 | 10:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback