Algot - superbebis?

idag åkte Ida hem vid 7.. jag gick upp då för skulle jag till öppna förskolan 9.. men när jag gjort mig klar och packat allt för dagen så sov algot o jag skulle bara vila lite bredvid honom tills bussen gick.. men somnade.. vi sov gott på soffan i över en timma och då var det hög tid att åka till slottskogen. Det var mammaträff igen =).. Camilla och 4 av hennes arbetskamrater (varav en pappaledig idag faktiskt) o så jag.. så massa bebisar =)... nästan alla så stora att de kan sitta nu. roligt. Algot kröp runt som en galning och lekte med dem alla. vi snackade, fikade o hade jättetrevligt. Jag var där dock bara mellan 11 och 12.30 för sedan var jag tvungen att gå. Algot skulle till BVC.

Han fick lite mat i väntrummet o jag pratade med en mamma som hade en flicka som bara var 4 dar yngre än Algot. Hade precis lika svårt med maten som vi med Algot. Hon kräktes osså o ville inte ha o sånt.. det känns lite skönt att höra att man inte är ensam med problemen iaf! barnmorskan sa som vanligt att  han är hur frisk och pigg som helst. hostan och kräkningarna beror tydligen bägge på att han har ett virus som kanske är väldigt långvarigt. ska vänta till efter sommaren o om det inte är bättre så ska vi kolla astma.. Jag som oroar mig bara eller? han hade iaf gått upp nästan 800gram på senaste 1,5 månad och han sover ju bra på natten så verkar inte få i sig för lite mat som jag trott. Vägde 8400g och var 71 cm..

barnmorskan sa att han kryper ju alldeles förträffligt bra. Han är ju snabb som blixten =).. hon sa att alla bebbar kryper ju på sitt speciella sätt och det behöver inte alls vara på händer och knän för att kallas krypa som jag trodde =) haha.. så tydligen har Algot kunnat "krypa" nårra veckor (på sina armbågar och knän) och jag har inte fattat det.. nu vet jag ju inte vad jag ska skriva för datum i sån där utvecklingsbok.. aja. snopet att man missat! =)..  han har blivit en liten klätterapa oxå. o går längst med möblerna..

Barnmorskan säger han är jättetidigt med allt, men jag tycker faktiskt han verkar väldigt normal bara. Mamma har sagt att vi var ungefär samtigt i vår utveckling och de flesta bebbar jag möter i samma ålder som Algot, kan precis samma saker.. det var sitta som han var lite tidig med.. annars ser jag ingen skillnad. om någon är mycket efter så tänker jag att de är lite "senare" men på god väg, inte att algot är tidig.. hmm. skumt. förstår faktiskt inte varför barnmorskor ska hålla på o påpeka det överhuvetaget. "Härligt att han kan det", hade väl räckt?  då behöver inte så många bli besatta över att fundera på om deras unge är normal, tidig/ sen /superbebis or what not.. alla lär ju sig såsmåningom vi mammor (och pappor, mormor ,morfar o alla andra) VET ju redan att vi alltid kommer vara superstoltast över just VÅRA barn och vilja berätta hur härligt det är när de utvecklas. Det är väl ingen hemlighet att mammor tycker sitt eget barn är bäst, sötast, jobbigast, härligast, underbarast vad de än gör..  faktum är att åtminstonde jag kommer tycka Algot är precis så fantastisk ex när han lär sig gå även om han är 8 månader eller 15 månader o även om precis alla i hans ålder redan gått i ett par månader..det är väl det vi är till för som föräldrar.. att finnas där för våra barn, se deras utveckling och uppmuntra dem till att fortsätta utvecklas.. o "skryta" lite hör väl till så det tänker jag fortsätta med... Algot är faktiskt en alldeles fantastisk bebis, om inte för något annat så bara för att han är vår :)  

Kommentarer
Emma säger:

ser tyvärr inte högersidan så jag kan inte gå in på BD är ju nyfiken:-)

2008-06-13 | 08:31:57
Hanna säger:

http://kompez.bilddagboken.se/ och lösenordet är algot07 ... =) bara att titta så mycket man vill.

2008-06-13 | 09:55:02
emma säger:

Tyvärr kommer jag inte in

2008-06-13 | 12:07:10
Hanna säger:

du kan prova igen nu..jag tror jag fixade det =)

2008-06-13 | 16:21:54
Vickan säger:

Jag kan inte hålla med dig mer Hanna. Fattar inte varför alla måste jämföra. Mycket bra och sunda tanka du har. :-)

2008-06-13 | 21:26:42
Sandrah säger:

Aww jag blev lite rörd där på slutet :)

2008-06-15 | 09:17:38
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback