bara trött...

Idag är en sådan dag man verkligen inte vill gå ur sängen. Jag vaknade kl 6 och kunde inte somna om trots jag var dödens trött. Jag fick gå upp och sitta vid datorn en stund, med huvudvärk som krampaktigt håller sig fast och dunkar så man tror ögonen ska krossas av trycket. Dessutom har man åkt på Algots förkylning med så förbannat ont i halsen. Inget springande på åtminstonde en vecka antar jag. Precis det man behöver nu alltså...Ska vi aldrig bli av med de jäkla förkylningarna i detta hus? 
Jag gick och la mig igen vid 8. Sa till Peo att jag bara inte orkar ta Algot, som vid det laget hade ställt sig i sin säng och börjat tjoa för att väcka sin far och få mat. Peo fattade som tur var hur slut jag var där jag lagt mig bredvid honom med en frossa som hette duga. Han tog Algot, gick upp och stängde sovrumsdörren efter sig. Jag fick i mig en ipren och drog täcket upp över öronen. Somnade och vaknade inte igen förrän närmre elva. Det behövdes, Tack Peo!  Men jag ville helst inte gått upp alls eftersom huvudvärk och förkylning tyvärr inte bättras av en förmiddagslur utan mest gör det ännu värre.
Algot har nog blivit av med det värsta av sin förkylningströtthet och har nog lagrat all energi, för att idag få utlopp av allt på en och samma gång. Han ska klänga på oss och ta saker på bordet, han slår på tvn o drar i alla sladdar så Peo blir förbannad, och han vägrar äta samt att sova. Så dagen går mest åt att försöka lugna honom från antingen att han är för ivrig eller för arg. Jag skulle bara vilja krypa tillbaka under täcket o sova förbi denna dag. Jag väntar nu på att han ska ta sin eftermiddagslur så jag kan få vila mig lite till iaf.

Kommentarer
Vickan säger:

Det är inte lätt ibland Hannah men det är verkligen bra av dig att du vågar blogga om den ”sidan” av vardagen också. Att ha barn är inte alltid en dans på rosor, särskilt inte när man inte är kry själv. Krya på dig. Kram

2008-07-13 | 17:40:28
Sandrah säger:

Usch jag är också trött och har huvudvärk, inte blir det bättre av att Devins första tand är på väg och han är gnällig mest hela tiden -suck-

2008-07-14 | 19:45:51
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback