Linnémys och partyfredag

Igår blev en lugn morgon. Jag och Algot tittade lite på barnprogram och sov på ett täcke på golvet en stund. Vid ett ringde mamma o sa att de ville köpa en lära-gå-vagn till kottis. Så vi fixade till oss och så följde vi med dem till Ikea. De gillade inte den där så vi gick genom och tittade lite för att ha nåt att göra mest. Och sedan körde vi vidare till Backaplan. Toy´s R Us hade ingen speciellt snygg heller, så det fick bli lite andra barnaffärer, innan vi hittade en häftig och bra på Nids 4 kids. Den går att ställa in så den blir segare att köra och ska gå att göra så den inte kan gå bakåt oxå. Så den köpte mamma o pappa åt honom och därefter sa mamma att han behöver ju skor oxå då. Så vi fick in på Wedins för att köpa ett par söta sandaler oxå =). Han har så snäll mormor o morfar!  Men han hatar att ha skor på fötterna så det blir att vänja honom nu. Han tycker det är för tungt att gå med hihi. Dessutom fattar han inte vagnen. Han sätter sig bara o leker med hjulen istället. Ska han gå så trivs han bättre vid soffbordet, soffan och lite andra mer fasta grejor =). Det är nog bara en vanesak för han har ju bara provat en gång lite snabbt igår. Jag får ta mig en titt på skruvarna idag oxå.
 

 Vi hämtade Peo när han slutade och körde hem för att fixa lite. Vid 7 så åkte vi till Linné för att strosa o kolla på folk. Hittade en mysig resturang där det fanns plats kvar ( annars väldigt överfullt på fredagskvällar och svårt att få in en vagn). Vi käkade god mat och Algot satt i stol som ett ljus mest vi åt. Han är så snäll. Mamma o pappa tog med honom till husvagnen och jag o Peo gick ut på stan vid halv tio, helt oplanerat efter att Ola messat och sagt att de var på stan. Det blev diamond dogs hela kvällen med ett härligt gäng från siba. Ola o Peo var de enda jag kände, men efter några groggar så känner alla alla, som det brukar vara! jag är helnöjd med kvällen! inte ofta man får gå ut. Det var helt klart värt att stå ut med en liten baksmälla nu på morgonen.

Vid 11 idag skulle vi hämta Algot på Delsjöns camping för mamma o pappa skulle åka och deras husvagn är så bred att de kan inte ta sig upp för backen hit med den. Hoppade av vid focus på vägen hem för att köpa middag. Nu är det dags att laga mat och sedan blir det att bara njuta av helgen. Lite tråkigt att de har åkt, jag har haft så himla skoj med massa att göra =) .. men snart så.. snaaaaaaart är det Peo som ska ha semester!

     

Kommentarer
Daniel säger:

Hej! Ja visst är det ok med baksmälla om man har haft trevligt ;) Algot verkar va så go. Trevligt med besök från föräldrarna. De verkar ju oxå trivas i Göteborg. Antingen är det ert sällskap eller miljön där. Kan ju bara gissa. ;) Gött med semester. Idag var min första hellediga dag under in semester period (iofs är det lördag, så jag hade ju varit ledig i vilket fall ändå. Men men) Hoppas ni får en trevlig semester tillsammans alla tre. We will... ;)

2008-07-12 | 22:23:52
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Sandrah säger:

Den på Ikea går också ställa in så den går trögare att köra och inte går att köra bakåt =)

2008-07-14 | 08:50:36
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback