krigsförklaring

Idag har vi varit hemma igen. Vill inte ta ut Algot i onödan, för hans egen skull, men mest för alla andra. Han kan ju fortfarande smitta för det märks att han inte är helt frisk. Han kan fortfarande inte behålla all mat och är lite gnällig, samt att han börjat få massa röda prickar över kroppen. Annars är han dock busig som vanligt.
Undrar vad detta kan vara. Kanske han blev smittad av Filippa ändå, av det som tillslut konstaterades inte var vattkoppor, utan något annat odefinerat =).
Eller kanske är det tredagarsfebern då? men trodde helt klart att han redan haft den för han hade ett sjukdomsförlopp som var likt det, för ett par månader sedan. Var dessutom ännu säkrare nu eftersom Algot träffade Alfons för nästan en månad sedan, då Alfons hade feber och det visade sig vara just det. Algot blev aldrig smittad trots de var på varann o lekte... o det är ju supersmittsamt.  Jag har hört att det kan ta upp till 21 dagar innan det bryter ut, men det är ju längre än så sedan vi träffades. Jaja, jag antar att det inte är lönt att spekulera. Hoppas röda fläckarna går bort imorrn igen. Det verkar inte klia eller vara till något besvär för honom iaf.

ikväll sprang jag äntligen en runda som gick att mäta. Skönt att se hur långt man orkar, även om den var ganska trist, för man fick springa flera varv runt samma slinga och det känns ganska enformigt efter ett tag. Den längsta rundan är liksom 1,5 kilometer, så det fick bli fyra varv, aka 6 kilometer. Jag skulle orkat mer om det inte var för den dumma huvudvärken. Den ska då alltid förstöra träning för mig. Jaja, det är inte lönt att sura för det. Jag vet att den kommer vara kvar hur tränad jag än blir, så det är väl bara att bita ihop. Det blir förhoppningsvis inte LIKA illa när man blir mer vältränad denna gång (man kan ju drömma iaf).. Den fick mig sluta fotboll efter 14 år och det har heller inte varit roligt att gå på gym och liknande, när man alltid får ont. När jag tränar mycket så är jag aldrig utan den jäkla migränen, men denna gången så jävlar!! nu har jag börjat, så nu ska jag förbannemig inte sluta.. trots att jag fått nackspärr av boxningen så ska jag fortsätta även där, ingen återvändo här inte. Jag har förklarat krig mot min kropp!!  

Kommentarer
ELin säger:

Herregud vad du är hurtig! Hoppas Algot är frisk snart. Kram

2008-07-02 | 07:26:13
Daniel säger:

Bra jobbat! Jag har itne konditionstränat i princip sen jag flyttade hemmifrån för 6 år sedan så jag är glad att jag orkar springa 2-3 km. Men som sagt, jag jobbar oxå på att få den bättre. Synd dock med huvudvärken, jag får oxå sån ibland när man sprungit mycket. Jaja. Sånt man får leva med ;)

Ha det gott!



Ps. Finns det någon dag som passar bra under semestern för ett besök? (v. 28-31). Vi hade tänkt oss en heldag, när får vi samsas om och vad får ni bestämma ;) Ds.

2008-07-02 | 08:38:04
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Jenny säger:

Hej Hanna!



Kul att du hittat till min blogg! Givetvis får ni hänga på och bada! Det var kul.

Hörde av Camilla att du är ute och springer och har dig... låter hurtigt! Själv har jag försökt låta bli kakorna under veckorna, men det är svårt. Och nu är det ju semestertider också...



Kram Jenny & Nelly

2008-07-02 | 09:14:19
Camilla säger:

Vad duktig du e som springer så mycket!! Jag längtar tills jag slutat amma o kan komma igång med träningen!

Vore jättekul om ni hängde med o badade nästa gång :-D

2008-07-02 | 09:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback