Måndag

Jag skulle kunna säga att jag var på bättre humör idag, men så är nog inte fallet. Jag har inte haft något alls att göra. Mest gått här hemma och plockat upp lite. Sofie ville hitta på något, men självklart är vi förkylda och vill förståss inte smitta dem. Så då får vi vara instängda här i kaoset. Hade dörren öppen för att vädra lite och självklart var Algot där direkt och for iväg längst med loftgången. fort gick det. Jag fick springa efter honom eftersom han bara hade blöja på sig oxå. Han är helknas =).. Han vägrade äta purén idag oxå, så jag har bytt taktik. Jag gjorde snabbmackaroner med stekt korv, skalade korven och sen fick han äta det.. han älskade det! Han satt o mumsade med egen sked och en skål eftersom han har börjat verkligen vilja äta själv nu, en o en mackaron med fingrarna o la hälften så fint på golvet. Jag fick hjälpa till lite annars kunde vi suttit där hela dagen. Det var knappt två veckor sedan han inte ville ha en enda klump i maten och började klökas om han fick det... och nu äter han hela mackaroner o en macka lyckades mamma ge honom i lördags. Vilken skillnad. Man har kunnat börja ge honom vår mat mer nu. Han är knappt intresserad av sin egen, men när vi äter så ska han upp på oss och känna på maten och smaka. Han gillar ris oxå, men inte så förtjust i potatis. Det dumma är att man hela tiden måste kolla vad som är i maten så det inte är ägg eller kryddor o sånt. konstigt att det faktiskt ofta är ägg i barnmaten osså faktiskt. Det verkar ändå vara ganska vanligt att man inte tål det fram till ett år ju. 

      
efter tornadon Algot.            tagen på bar gärning       "men jag kan äta gröten själv"    
har även dragit ner allt       ser riktigt skyldig ut  =)
 från soffan                


"titta vad duktig jag är..på att kladda"
märk att han har satt en fin klick i pannan oxå

Kommentarer
Daniel säger:

Haha.. Det är ju sånt som kallas konst. Synd bara att det är mat på matbrickan. Testat med färg och duk? :) Inga dumma idéer nu daniel... Härligt att han börjar VILJA äta och är intresserad av maten som ställs fram. Underlättar ju en del när man inte behöver stå med en massa annan mat o joxa. Synd bara att det kladdas. Men men. SÅnt som hör till inlärningsprocessen :D Så inga fina restaurangbesök än kanske ;)

2008-07-15 | 20:00:23
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Sandrah säger:

Brukar det vara ägg i barnmaten? Tycker jag brukar läsa innehållet men har nog aldrig sett det.. iofs tror jag att han tål det, men ändå =)

2008-07-17 | 07:29:22
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback