Liseberg

igår städade vi. Sedan blev det en lång runda i löparskorna. Kvällen spenderades med Peo och Fredrik framför tvn.

Idag gick vi upp vid 8. Gjorde oss klara för dagen och Peo åkte för att handla fika. Kl 10 kom Babbe, Victoria och deras söta lilla Wanda på besök. Vad hon hade växt sedan jag såg henne sist. Ett riktigt litet charmtroll som har en vilja som heter duga! =)...  Vi fikade och snackade en stund. Sedan bar det ganska snabbt av till Liseberg, där vi skulle spendera vår dag.
Jag, Peo och Babbe köpte åkpass, men Victoria var inte så sugen på att åka så hon var super snäll som ville passa bebbarna mest vi andra åkte lite. Tur att Algot hade en bra dag och var snäll som ett litet lamm, för jag hade lite dåligt samvete att Vickan skulle passa honom hela tiden.  Det blev iaf fullt ös hela dagen och helt perfekt väder. Jättekul! var så längesedan vi var där sist faktiskt. Konstigt nog är man på Liseberg för att åka karuseller mindre nu när man bor i Gbg än innan, hihi..
Victoria och jag åkte iaf hästarna med de små =).. Jag tvivlar på att killarna hade vågat. Den går ju så himla fort! :D.
  Vid 19.00 var vi ganska nöjda så vi promenerade hem igen. Vickan och Babbe körde direkt hemåt, och jag och Peo slängde oss i soffan. Algot hade fått en söt leksak av Wanda som spelade musik och den har gått varm här ikväll. Inte klokt vilken energi. Undrar om han har lagrat den hela dagen då han fått sitta i vagnen.
Har i vilket fall som helst varit en lyckad dag med mycket skratt och prat. Det var verkligen jättekul att träffas igen! händer ju inte så ofta om man säger så. Tack kära vänner för en perfekt start på semestern, hoppas dagen var vad ni hoppats på oxå!!!

O ja... Carro, Jukebox är fortfarande min favorit! I lööööööv it as u know! =)

  
pussa Wanda lite             sötis                                  the guys       

   
 Vickan o Wanda    vi 4 åker hästarna           Algot åker med stil =)


    
höjdskräcken, typ                                                                                        
enda karusell jag
förmodligen aldrig
åker igen 
 
radiobilarna                      Algot gillar sin nya leksak =)

Kommentarer
Carro säger:

Ser ut som en mysig dag! Längtar till jag kan åka jukebox med dig igen! =) Men när kommer ni till skåne nu då? Kram

2008-07-22 | 19:20:26
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Vickan säger:

Tack för en trevlig och rolig dag i Göteborg igår. Det var kul att träffa er båda efter så många år. Tokigt att det kan bli så sällan man ses när man har umgåtts så mycket men livet drar åt olika håll och olika destinationer i landet. Vilken lägenhet och utsikt ni har, är så imponerad. Liseberg var en riktig höjdare. Klart att du skulle åka med grabbarna när jag ändå inte åkte, Algot är helt klart den lugnaste unge som jag har passat. Tänk att han satt i vagnen från elva till halv åtta utan att vara missnöjd en enda sekund. Detta gör vi gärna om! Hoppas vi ses snart igen. Många kramar från oss.

2008-07-22 | 21:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback