Helgen

I lördags gick vi upp tidigt. Det var härligt väder. Jag sprang en runda, men det var så kvavt o varmt så jag orkade inte vad jag brukar. Men huvudsaken att man kommer ut kanske. Iaf så åkte vi till Ikea sedan. Vi köpte svart bets och lite smått. Därefter blev det Bauhaus för sandpapper till morfars slipmaskin som vi lånat. Kom hem och gick lös på vårt soffbord, som vi sååå länge tänk göra om. Peo hjälpte mig skruva isär det, och sedan putsade jag bort all lack och såg till att det var snyggt. Målade sedan två lager färg med nårra timmars mellanrum. Kollade på tv och käkade pannkakor.

Kom upp på söndagen och så hade det regnat!! min dag förstörd. Bordsskivan hade legat rak på terassen för att torka ju. och den var ingen vacker syn. Benen stod på högkant så de var som tur var helt oskadda. Men det var bara att börja om med bordet. Peo hjälpte mig att putsa ner ovansidan av skivan igen och sedan målade jag. Den blev inte lika fin som första gången, men bara att acceptera antar jag. Gjorde annars inte mycket under dagen. Var och veckohandlade lite bara. Städade och satte tillbaka det uppiffade bordet. Nu ska det bara inhandlas lite nya gardiner, duk, filt mm.. det kommer bli så fint tror jag.

Jajja, ska käka frukost nu. Blir aldrig färdig att göra det direkt när man går upp, för man ska ju uträtta en hel del till Algot först om man inte vill ha massa protester. Får se vad dagen har att bjuda på.

Kommentarer
Daniel säger:

Före/efter bilder? Man lär sig av sina misstag ;) Trist dock.

2008-07-07 | 10:40:41
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback