Flitigt värre

Idag väckte Algot mig vid 7. Han fick gröt och sedan satte dagen igång. Jag skulle tvätta mellan 8 och 15, men Peo hade glömt sin matlåda, så jag bokade om så jag tvättade 5 pass mellan 10-17 istället. Så vid 8 åkte vi ut till Siba med mat till vår Peo. Gick in en stund och snackade med "datafolket" :D. Där var ganska tomt och allt verkade gå på halvfart hihi, men det är väl så det brukar vara när det är semestertider. Algot var först som en liten klisterlapp på sin far, men blev mer och mer OK med omgivningen allt eftersom. Tillslut kröp han iväg och inspekterade lite på egen hand. Så oerhört modigt av honom *fniss*. Satt kvar till 9 och sedan bar det av hemåt igen.
 Jag hade redan sorterat all tvätt så det var bara att sätta igång. Jag har alltid först 2 tvättstugor 2 timmar och sedan 2 andra i nästkommande två timmar.. o en timme in på nästa pass får man ha kvar de gamla stugorna för att hinna torka. så alla fyra rummen ställer jag upp dörrarna o springer mellan ... o Algot kröp efter. Ni skulle sett denna lilla skepnad som for runt runt efter mamma. Hittade han inte mig så stannade han i mitten och skrek "eeeeh?" för att på bästa sätt kalla på mig. Han har ju inte lärt sig säga mamma än, utan bara pappa. Så när han vill mig något så blir det alltid bara "eeeh".
Det var en intressant och händelserik värld där nere i tvättrummen iaf. Han skulle tvunget öppna torkskåpen och in med huvudet så långt in det gick för att lyssna o titta. Så fort man öppnade tvättmaskinen var han där o klättrade. Han tog sedan tvättkorgarna (som är på hjul) och använde som "gåstol" och for iväg över rummet. Ojoj, vilken dag det varit. Jag har skrattat ljuvligt åt min lilla kotte. Han vill verkligen inte vara från mig en sekund, så går man, så följer han efter (på gott och ont får jag ju säg, eftersom jag knappt ens kan gå på toa utan att han blir askalas förbannad).
 Mest vi väntade på tvätten emellanåt, så var vi uppe i lägenheten o åt, städade och vek det som redan var tvättat o torrt. Så vid 17 var faktiskt allt klart och fint. Då började dagen göra sig påmind hos Algot och det goda humöret sinade. När peo väl kom hem så var han ganska utbusad och trött. Så redan vid 19 somnade en utmattad Algot i sin säng. Peo var o tränade mest jag fick lite tid att vila. När han kom tillbaka så blev det faktiskt en runda på 4-5 km i löparskorna, med lite styrketräning efter som vanligt. Känns bra att komma igång igen. Nästan en vecka, samt en kort förkylning, sedan sist.  


Kommentarer
Sandrah säger:

Shit vad duktig du är =) sover inte Algot någonting på eftermiddagarna?

2008-07-17 | 07:34:51
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Daniel säger:

Härligt med tvätthjälp. Coolt han hänger med så mycket. Får bara se upp så han inte börjar leka kurragömma i torkskåpen om han nu ska in å kolla läget. Du är flitig du, tvätta hela dagen. Då hade du en hel del tvätt kan jag anta. Eftersom vi tvättar 1-2 ggr/vecka (ca 2-5 maskiner per gång) och har bara tvätttid 2-3 timmar plus en timme torkning. Så ni bör haft en hel det tvätt :) Jaja, nu är det över. Ses snart! Vi hade tänkt vara hos er runt 10-11-snåret, men vi hör av oss när vi är på väg.

2008-07-18 | 13:30:13
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Daniel säger:

Har gps. Så det är bara att slänga in adressen. Är det Gib..78/1401? Gött med semester. :)

2008-07-18 | 15:13:39
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback