Jul jul strålande kul =)

Då var julen över. Man är hemma i Göteborg igen och vardagen fortsätter som vanligt med Peo på jobbet och jag o Algot hemma. Julen var väldigt trevlig och mysig, dock inte så problemfri som vi tänkt oss. delar upp inlägget lite för det blir så tusans långt annars =)


Jag och Algot kom till Skåne den 16e december, åkte med Milla o Andrée ner. Måndag och tisdag ägnades åt att köra/gå runt till diverse vänner och familjemedlemmar. Alla ville ju träffa Algot.bl.a. min Mormor och morfar fick träffa sitt lilla barnbarns barn.. de  föll för honom direkt. Var hos Angelina så Alfons och Algot fick träffa varann oxå, Hos Carro o Linus som jag inte träffat sen februari, hos Martin som jag inte heller träffat på evigheter och där träffade även Tova sin kusin för första gången. Det var ett lite osäkert möte från hennes sida. Inte lätt att veta vad sånna små kan. Tova frågade om han inte kunde gå. Hon trodde nog hon skulle få en lekkamrat och inte en liten plutt som inte kunde göra nånting.. men men, de busade lite tillslut iaf och hon tog så snällt och försiktigt på honom =).  var även hos litens farmor o farfar och hos hans moster Lina.

onsdagen gick vi på begravning, en tung, men fin dag. Därefter började den halsont jag haft i tre dagar göra sig mer påminnd och jag fick huvudvärk. På natten vaknade jag i hög feber. Tur man var i skåne så att mamma kunde hjälpa mig med Algot för jag var totalt utslagen. På torsdagsmorgonen kom öven Ida hem och kunde ta honom under dagen. Utan dem vet jag inte vad jag gjort. jag låg hemma med feber och var skitkass ända fram till söndagen. då var vi på julfrukost hos mormor o morfar tillsammans med alla deras barn, barnbarn o barnbarns barn,  precis som det brukar vara. alltid lika roligt! tur var jag lite friskare så jag kunde vara med =).. Algot var på gott humör oxå så det kunde ju inte bli bättre. Dessutom var pappa och hämtade en mycket efterlängtad Peo och de kom lagom till kaffet. På kvällen firade vi Peos pappa som vanligt. Kalas och många som skulle träffa Algot för första gången på Peos sida släkten. Algot började bli förkyld han oxå...

julafton kom. vi firade först hos Peos familj och sedan hos min vid 17.00.. oxå det som det brukar vara. Men julen handlar nog ofta lite om traditioner. Det var dock jobbigt i år att åka runt och inte bara kunna slappna av. Dessutom var ju kotten sjuk nu på allvar, kräktes, hostade och var väldigt täppt i näsan. Tomten fick vi iaf träffa två ggr =).. tänk att vi varit så snälla! =) dessutom var Algot oxå klädd till tomte, så tre ggr då! han var klart sötast av dem alla oxå. inte så skäggig. jaja, vi fick ju helt galet mycket julklappar som vanligt, Algot ännu mer. Bl. a. ett babygym, en mobil till sängen och massa massa kläder och leksaker.

På det hela taget, en jul att vara mycket nöjd med trots snön uteblev. Kottens första jul sov han genom =)

             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback