En vecka med Algot

Har varit en vecka mest hemma.  busat med algot, matat och nattat och tröstat. han har kommit in i en tjurperiod då han har varit gnällig mest hela tiden. han har liksom lagt om sina rutiner totalt. Från att ha ätit varannan timme ca 100ml gick han plötsligt över till att äta var 4e och då 130-150 istället. Detta medför att han sover bättre på natten och det är ju ett plus iaf. Dessutom har han börjat dregla, vilket han inte gjort innan ..och han biter konstant på sina händer som han hittade för nårra veckor sedan, vilket medför att han är dyngsur på händerna hela tiden . detta är nog det roligaste man kan göra enligt honom =) han ligger o tittar på dem och på fötterna och så skrattar han.. han har fått en bitleksak som han sitter och gnager på men den räcker inte alltid till för att göra honom nöjd. dessutom har han även börjat asa sig fram på ryggen mer så han förflyttar sig i cirklar eller framåt med hjälp av sina ben, armar o rumpa... vi hittar honom inte där vi lagt honom längre :) ..
magen hatar han fortfarande att ligga på.. han tycker det är det värsta som kan hända när vi lägger honom så. Han börjar klaga som om det gällde livet och kräker för att han blir så stressad och så geggar han klart in hela ansiktet i det så att man måste ta upp honom igen...försår inte hur vi ska kunna få honom att tycka det är ok.. vi har testat att prata o busa med honom när han ligger så men han kämpar frenetiskt tills han slår runt o lägger sig på sidan istället.. hans favorit ställning!  ryggen är inte kul sålänge man inte har en kudde så man kan kolla på allt runt i kring sig. dessutom så har han istället för att lyfta huvudet helt börjat lyftta fötterna hur högt som helst samtidigt, vilket leder till att huvudet åker ner i filten och han blir arg för det :). 

 Han är även vaken längre på dagarna vilket ju är roligt så länge han är på gott humör. men när han har klagat konstant i nån timma så får man ont i öronen ! Han ska ha mamma eller pappa som bär på honom hela tiden. man får absolut inte lämna honom, och detta gäller även när han sover.. han klagar i sömne. Alltså har mycket av tiden nu gått åt att ta hand om honom. Det är roligt när de små utvecklas, men det medför en hel del jobb för dem själva och därför även för oss föräldrar.

I vagnen kan man dock alltid ha honom lugn så långa promenader har det blivit trots ösregn och storm. Man måste ju helt enkelt trotsa vädret om man någonsin ska kunna ut och gå i denna stad. Vi har även köpt badbyxor till Algot och jag har skaffat mig en utomordentligt bra bikini till babysimmet. Det är vanliga byxor, men en topp som är som ett linne, vilket passade mig utmärkt då jag kan dölja lite av alla fina ränder och extra hud jag fått under graviditeten.

Jaja, imorrn ska jag iaf städa lite och pyssla. I helgen får vi besök =)


Kommentarer
Elin säger:

Usch ja, det är tufft när man inte får sova ut!

2008-01-18 | 09:34:36
Carro säger:

Ja o det är jag o Lajnus som kommer! =)

2008-01-18 | 13:37:32
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se
Tess säger:

Måste få säga att söt algot är och fint namn också =)

2008-01-22 | 14:14:41
Bloggadress: http://sommarbebis.se/
Sandrah säger:

Shit du är en ängel!! Du gav mig världens bästa idé juh.. att bada med linne :) Hah, det ska jag minsann göra.. linne och shorts.. Alla kommer väl glo på mig som jag är dum i huvudet, men jag gillar inte riktigt min nya kropp så jag tänker visa upp den.. inte än iaf :P

2008-01-22 | 20:07:21
Bloggadress: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback