Klant o smink

har nu fått resten av sminket från Trucco, som jag skulle få för att jag satt modell. Nu har jag massa roliga färger att prova. Jag skulle kunna sitta modell varje vecka för detta. Underbaaaaaart ju!




Har förresten gjort veckans klantiga oxå. Gick rakt in i (ja det är sant) dörrkarmen och fick in knät på nåt konstigt sätt.. det träffade mitt in på värsta mjukdelarna oxå. Detta hände samtidigt som jag lyfte Algot för att gå o lägga honom. Det bara ekade i hela lägenheten av smällen och jag skrek rakt ut "aaaaao" ..Algot blev rädd och började klart gråta och samtidigt flyger föredetta sovande Peo upp ur soffan och skriker han oxå, av förvåning och rädd att Algot som slått sig.. vilken kalabalik det kan bli alltså! tur jag är så klantig så folk (och jag själv) har mycket att skratta åt.. jag är rätt bra på att skratta åt mig själv haha. Men det är mycket trevligare att se sig själv som en clown än en tråkmåns :)..av händelsen har jag nu ett stort påminnande blåmärke över hela knät som gör tusans ont var gång Algot klänger på mig och råkar komma åt.  

Så kör jag en genomgång om helgen oxå..i fredags pallrade jag mig upp till affären o köpte lite mat. Hem och gjorde en gratäng med ris o kyckling. Vid 12 kom Josefine, Moltas och Andreas till  mig o Algot. Vi lunchade och snackade. Supertrevligt med lite besök :)..Algot sov mesta tiden de var här, men Moltas underhöll oss så gärna. Han är så ljuvlig! De skulle iaf vara i stan hela helgen tillsammans med Josefines familj. Hoppas de hade trevligt resten av tiden här oxå! (ser fram emot blogginlägg om det Josefine ;).... )







Igår blev det en hel del fix. Massa som ska göras nu innan jul ju. Man hinner knappt göra annat. Hann med att springa en runda och sedan även ta en promenad med mina pojkar. Annars var vi mest hemma. Algot dansar med denna skönsjungande snögubbe här hemma nu. De har roligt tillsammans även om Algot är något rädd för honom ibland! haha.. "Froooostie the snowman...."



Kommentarer
Josefine säger:

inlägg kommer, jag lovar :) ska bli klar att ladda in korten me bara .

2008-12-08 | 13:53:57
Ida säger:

Vad mysigt med besök :O) hoppas ni hade skoj! Fint smink du fick för att du satt modell, vill också haaaa! :P hihihi Pöss & kram syrran

2008-12-09 | 14:30:59
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback