Dagarna innan jul

Det har gått ett par dagar sedan sist. Peo har skällt på mig att jag inte bloggat nu när han faktiskt inte är med mig o vill veta vad vi hittar på...så får jag väl göra det..  Jag är på smått dåligt humör just nu dock. Har tappat bort en julklapp, Algot har dragit ut allt innehåll ur kökslådorna och vi missade den förmodligen sista chansen att få biljetter till AC/DCs koncert på Ullevi i juni.. äntligen hade man övertalat Peo att följa med, osså går det inte ändå.. Ingen som har några extra biljetter?

Så, jag får väl köra en genomgång av dagarna som gått.
Torsdag spenderades i Kristianstad med Emmy. Sista tiden jag hade med henne på ett väldigt bra tag kanske, eftersom hon nu ska till norrland över jul och sedan åker hon till Luleå för att plugga till sjukgymnast i januari (som hon äntligen kom in på, är sååååååå GLAD för hennes skull.. det är du verkligen värd!!! ) Vi letade iaf lite julklappar och annat smått o gott. Jag kom dock hem helt utan inköp. Men det blev lunch på kinabuffé och massa tjejsnack o skratt. Algot var inte alls sugen på att sova för det fanns så mycket nytt att se. Därför kanske max en halvtimma på hela dagen.. På kvällen var han hos min moster Milla och kusin Albin för att jag och mamma skulle träna. Vi tränade Core, vilket var ganska kul faktiskt =). Jag flög hit o dit på bollen, men hade ganska bra balans för att vara amatör iaf :).. det var julavslutning så vi fick stanna på liten fika oxå. Algot hade busat och varit glad hela tiden, inte alls rädd för nya ställen o nya personer (bra inför dagis kan jag tänka) ..han var nu totalt slut iaf! han brukar ju gå o lägga sig vid 19.30 och klockan var redan typ 21.00 när vi kom hem. Vi gav honom mat och innan han nuddat kudden hade han somnat.



fredag så var vi bägge trötta o hängiga. Orkade inte med nåt projekt denna dag så när pappa skulle till jobbet så skjutsade han oss ner till mormor eftersom det regnade o vi inte orkade gå.. Väl där så somnade jag nog 1,5 timme på soffan. Det var välbehövligt. Under tiden busade Algot med mormor o morfar. Albin kom lite senare oxå.. var en riktigt trevlig förmiddag. På kvällen åkte jag med mamma o pappa till Bromölla möbelaffär. Köpte nya fåtöljer. Tog en runda på eko oxå.. men inga inköp. Väl hemma var det ganska uppenbart att Algot faktiskt dragit på sig en förkylning. Han hade varit lite snorig, men under dagen blev han mer o mer hängig. Natten till lördagen hade han svårt för att andas och var jättetäppt trots nässpray. Han vaknade o var orolig. Jag kunde inte sova så jag o Ida chattade nog till iaf 3 på natten. Efter försökt somna fram till 5, så gick jag in med Algot till mamma o somnade sedan direkt.








Lördag var vi i stan igen, denna gång med mamma o pappa. Letade julklappar o handlade julmat. Lunchade på Bunna o träffade Lina lite. Kvällen spenderades hemma för Algot fick hög feber. Han var jättedålig och andades snabbt. Vi hade ingen termometer här så det var till att sitta med handduk och ta av honom täcket hela tiden när han drog på det. Han hade så ont i kroppen så jag mådde riktigt dåligt.. blev inte bättre av att han frös så han kröp in på en, la sig så tätt han kunde och ville kramas, så han skulle få värme.. o jag var ju tvungen att ta bort honom o kyla. Han måste haft 40 grader iaf.. usch vilken natt.. varken jag eller mamma sov mycket.

Söndag var vi bara hemma. Slog in julklappar, gjordes julmat, köpte julgran mm.. bara allmän mysdag. Algots feber gick ner och försvann sedan till kvällen igen. Jätteskönt! han spyr massor dock, precis som vanligt när han är kass.. inte bara när han äter utan det kommer då och då när han blir för slemmig. Så man måste se till att han inte gråter o inte busar för mycket.. då sprutar det åt alla håll... Nåväl, hoppas verkligen han slipper vara lika sjuk över jul som han var förra året, med RS och sjukhusvistelse.
Igårkväll vaknade Algot vid 12 precis när jag skulle sova. Då chattade vi lite med videokamera med Peo o Algot pekade och skrek PAPPA PA PA AAAAAAAAAAAAAA!!! han saknar sin pappa nu. Han vinkade och hade sig. Peo tog fram en bok o visade o Algot sa Vov vov till hunden o luktade på blommor o klappade händer. Imorrn får han äntligen träffa sin pappa igen. Roligt att se reaktionen då.


stolarna mamma o pappa hade förut i köket (från början av -90 talet tror jag hihi, de är tom omsydda en gång)


de nya fåtöljerna som går att fälla helt med fotstöd som kommer ut oxå.. Inte min stil, men ack så sköna o passar bra i deras svartinredda kök :)..  (lite stökigt för Algot har varit i farten)

Kommentarer
Peo säger:

Pappa e bäst! Yeeaaaah

2008-12-22 | 14:09:50
Bloggadress: http://www.kompez.se
Vickan säger:

Vilken bra och rolig uppdatering. Tur att det finns någon som också skriver romaner :-). Hoppas Algot är bättre, man känner sig så hjälplös när de är så sjuka. Det verkar som ni inte har många lugna minuter när ni är i Skåne, fart och fläkt hela tiden men sen är det ju så man vill ha det. Tack för det fina julkortet! Ni får ha en underbar jul med släkt och vänner. Ni finns i våra tankar. Många julkramar från oss V, D och W

2008-12-22 | 19:29:38
Josefine säger:

Hoppas att Algot mår bättre nu å får en rolig jul. Hihi kommer ihåg dem fåtöljerna, har de inte varit ngt blommigt tyg me eller nej?

2008-12-22 | 22:23:23
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/
Ida säger:

Hej! Vad mysigt ni har det där hemma! Snart kommer vi också. Längtar efter er! Roliga kort. Jag kan se mormor sjunga o dansa med Algot framför mig hehehe. Vi ses snart! Kram kram

2008-12-23 | 00:10:05
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback