En liten runda

Algot vaknade 9.30!!!!!!! igårmorse.. så vi fick värsta sovmorgonen hihi. vilken lyx alltså. Jag och Algot gick upp och städade och diskade. Peo sov vidare en timme till. Därefter blev det fortsätta med julfix. Mot eftermiddagen bestämde jag mig för att springa en runda. Jag började ute i slingan och sprang 5 varv (7,5 km) och därefter kände jag för att skifta lite. Så jag begav mig ut på vanliga 5 km rundan. Var tänkt jag skulle springa en mil vid det laget, men jag var inte helt trött så jag fortsatte hela rundan på 12,5 km! hihi.. kändes riktigt bra. Men sen hade jag ont i benen och var allmänt slut för jag har ju inte tränat alls mycket på senaste tiden. Dessutom fick jag följa med Peo och Algot på promenad till affären och även om det bara är ca 1,5 km fram och tillbaka, så kändes det betydligt mycket längre för min stackars kropp =).. Väl hemma blev det iaf bakad potatis och så var ännu en helg till ända.

Förresten så kan jag aldrig springa en längre strecka utan att mina tår går sönder o ser ut såhär.. Varför??? skitjobbigt att man knappt får på sig ett par skor i en vecka efteråt. Alltid varit likadant så det kan ju inte bero på skor.. måste vara att mina fötter är felkonstruerade eller nåt


Kommentarer
Carro säger:

Va långt du sprang! duktiga du! Men fötterna ser inte bra ut, ser ut att göra ont!! Va knas att det blir så! kram

2008-12-08 | 17:22:16
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
mle säger:

ajaj stackare...

2008-12-08 | 17:49:38
Bloggadress: http://livetfranminsida.blogspot.com
Daniel säger:

Härligt med lite distans på rundorna nu. Jag försöker hålla mig runt milen nu. Känns som att man springer Kristianstad runt ;)

Isf är ju bara Göteborg dubbelt så stort om man springer ett varv runt Göteborg på 21 km :D

Ha det gott och kurera fötterna

2008-12-09 | 10:13:27
mia säger:

Ser inte så mysigt ut. Förstår om det gör ont.

2008-12-09 | 12:53:00
Bloggadress: http://livetsommammaochkvinna.blogg.se/
Ida säger:

Aj aj aj!! Usch vad ont! Jag tycker du borde kolla upp det där... man kanske kan få nåt slags inlägg eller nåt att sätta på tårna? jag vet inte, men sådär ska det ju inte vara ju.. Gött att du springer så långt nu iaf! Jag har tappat massor, måste ta tag i det hela igen! Men jag saknar skogen därhemma, va så skönt att springa där. Kram på dig!

2008-12-09 | 14:28:48
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
åsa säger:

för det första skulle jag vilja se algot diska och städa, för det andra så får du ett wow för din löpar-insats, mkt imponerande! för det tredje får du ett aj för fossingarna....

2008-12-09 | 19:18:35
Anonym säger:

Aj aj aj vad ont det måste göra!! Vill inte ens tänka på hur de kommer se ut efter 21 km.....du e stark du!!

2008-12-09 | 22:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback