mot skåne

Idag gick vi upp kl 5. Jag packade det sista och 6.17 gick bussen mot stationen. Tåget var nästan tomt, vilket var lugnt och skönt. Algot samlade alla tidningar han hittade och gav till mig. Kan legat upp mot 15 st på vår plats innan han slutligen gav upp och somnade på min kudde i sätet. Efter en timme återupptog han sitt uppdrag att samla tidningar, men jag hade redan lagt tillbaka alla andra, så vi kom inte upp i så mycket högre summa denna gång. Väl framme, med en packning som heter duga, hjälpte pappa o en kille mig av tåget. Vi begav oss mot maxi för små inköp och sedan fick vi köra inom mammas jobb eftersom hon inte kunde vänta till kvällen med att träffa Kottis. Busade lite och sedan hem till Sibbhult. Käkade och Algot busade med morfar innan han gick till jobbet kl 14 (jobbar kväll).

Sov en stund tillsammans, jag och kott, innan mamma ringde och kom på i sista minut att vi ju måste skicka julklapparna till Ida och Carlos idag om de ska hinna fram innan jul (alla i min familj är ute i så god tid när det gäller presenter..trodde bara det var jag, men äpplet faller inte långt från träder heter det ju i o för sig). Kl var nu 14.40 och posten stängde 16.00. Jag fick slå in paket i 100km/h och göra vällning, byta bajsblöja(ja han väljer just denna tid att bajsa) och klä på honom. Under tiden fick jag skicka morfar att hämta bilnyckeln hos pappa på jobbet för den hade de ju inte lämnat hemma trots bilen var här. Aja, 15.15 begav jag mig iväg för att hitta en sista julklapp till Carlos (ja, det skulle jag oxå hinna) ... hittade inget så vi fick hoppa det.. körde iväg mot mammas jobb (11 km) . Kom, nästan halvvägs, på att jag ju glömt mina julklappar hemma. Tror jag blir knäpp haha.. jag vände, hem o hämta. Kom utanför byn och fick tvärnita för en idiot körde över på fel sida vägen, in på en liten väg och ut igen för att vända. Jag tänkte precis lägga mig på tutan när jag såg det var en polisbil ^^... hade polisen efter mig hela vägen till Knislinge, så det fick bli en väldigt laglig färd. 15.54 var jag framme på mammas jobb. Jag fick i med paketen i lådan och vi upp till posten. Mamma satte sig där på knä på golvet och upp med en sån där industritejp för att veva runt kartongen. Så var det klart fel blankett hon tagit..haha!! jisses asså. Det fick gå bra ändå. Tur känner hon de som jobbar där så hon lovade bara att komma in o betala imorrn istället. Såååå.. nu är det iaf iväg =)..  Vi är lika klantiga o glömska..men jag skrattar oftast gott åt det!

var kvar på orderinvest tills mamma slutade 16.30.. Algot busade med min moster o lite andra roliga typer :).. där känner man alla, eftersom man själv jobbat där 8 år ju.. aja.. väl hemma käka vi och Algot har badat, jag solat. En bra start på skånevistelsen..

Måste ju även påpeka att här varit en jordbävning imorse! Inte klokt ju! mamma o pappa hade känt den tydligt. Peo ringde mig på tåget o sa att de sagt på nyheterna att de haft jordbävning i Kristianstadstraken och jag trodde självklart han drev med mig! haha ..lite overkligt på nåt sätt.

Kommentarer
Josefine säger:

Jo tack vaknade halv sju av att hela huset gungade . Obehagligt.

2008-12-16 | 21:53:30
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/
Peo säger:

Det var förmodligen bara nån malmöit som la en rejäl brakskit!

2008-12-17 | 09:30:56
Bloggadress: http://www.kompez.se
Daniel säger:

Skönt att allt klarade upp sig till slut med julklapparna. Jag tror det var danskarna som försökte spränga loss skåne från sverige. ;)



Men Hanna då !!! Du kör som en vettvilling! Skulle du köra snabbt den sträckan skulle du ju ha kört via emmislöv :D



Ha det gott!

2008-12-17 | 18:50:51
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Anonym säger:

Det låter som det är fullt ös i skåneland. Skönt att vara hemma med familjen kring jul :-). När kommer din sambo ner då? Kramizar

2008-12-17 | 21:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback