Maginfluensa

för första gången på ca 16 timmar så kan jag sitta upprätt ett par minuter. Vi har fått maginfluensa.. Peo envisades med att vara i Broby trots han visste att de hade det, och jag sa direkt att jag kommer bli smittad (man vill ju träffa dem, eftersom det inte händer alls ofta, men det är ju sååå smittsamt).. jag har lika dåligt immunförsvar som Algot o vi får allt vi kommer i kontakt med.. Igårkväll började mitt med kräkningar, feber,frossa och diaré, och jag har vatt vaken i stort sätt hela natten. Ett tag somnade jag som en hopkrupen boll bredvid toastolen bara för att få lite sömn. Har försökt dricka vatten, men inte ens det får vara kvar. Mat vill man ju inte ens tänka på. Peo vaknade i morse och kände illamående och nu är vi alltså båda helt sanslöst dåliga. Algot har inte fått det än.. jag håller alla mina tummar o tår för att det ska förbli så. Varför måste min son alltid vara sjuk på högtiderna? förra året var ju likadant både jul o nyår. Julafton detta året var han genomförkyld och superhängig. Håll era tummar osså, att Algot ska få vara frisk. Det är dessutom verkligen inte lätt att ta hand om honom när han är frisk och vi sjuka, men det är nog ännu värre om han oxå är sjuk!

Igår var vi annars och storhandlade, jag och Algot. Inte det lättaste när man inte har bil, utan får packa allt först i en korg (man har ju ingen möjlighet att köra två vagnar samtidigt) och sedan få in nästan allt under vagnen hihi.. men det gick. Sedan körde jag ett hårt träningspass hemma mest Algot sov (vilket nu gör att jag har träningsverk i magen oxå, ingen bra kombination)... Mötte Peo på jobbet när han slutade, så åkte vi till Media markt tillsammans. Skulle kolla lite på kameror. Blev inte mycket klokare. Vi får se.

Nej om man skulle sova mest Algot gör det. Måste verkligen få lite vila. Men först toan..

Kommentarer
Carro säger:

Åh krya på er! KRAMAR

2008-12-30 | 13:58:00
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Jenny säger:

Usch, har ni också "åkt dit"... Själv låg jag pall i 2-3 dagar med maginfluensa eller någon slags kräksjuka. Urk. Hoppas ni snart blir friska.



Nelly har en ny blogg som heter www.nellysvarld.se

Gå gärna in och kika!



Kram Jenny

2008-12-30 | 19:26:55
Sandrah säger:

Nej usch och fy.. o vad arg jag hade vart på David om han åkt till några som var magsjuka >_<

2009-01-03 | 13:30:06
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback