Kudde bye bye

Ikväll tvättade mamma min kudde eftersom Algot kräkt på den.. Den sprack och allt innehåll låg spritt i maskinen blandat med handdukar och annat. Detta hade väl inte gjort så mycket om det inte vore för att det var min favvokudde...jag har haft den hur länge som helst.. den har följt med mig över världen, USA, Österrike, Madrid, Barcelona, Rom.. bilresor, flyg, tåg.. ja allt ni kan tänka er.. den här kudden har legat vid min sida i vått o torrt. Anledningen till mamma köpte den till mig en gång i tiden var att den hade nåt innehåll som skulle vara bättre för astmatiker än annan stoppning. Den var bara sådär perfekt mjuk-hård för att man ska sova gott. Jaha, nu får man ut o leta en annan kudde. Det kommer inte bli lätt att ersätta min trofaste vän... Ett litet formellt och dystert, Förväl till min kudde!

annars har dagen varit i pysslandets tecken. Eftersom jag alltid har miljoner projekt i min strävan efter att ge betydelsefulla och personliga julklappar, så blir jag alltid klar i sista sekund, om ens det. Jag är ju heller aldrig ute i god tid om man säger så. Ikväll kläddes granen. Tyvärr missade jag det för jag låg i solariet och gottade mig. Jag har slått in lite mer paket ikväll iaf. Dessutom har Tova och Lina varit här. Har fått lite färg i håret.. det var hemsk utväxt så verkligen på tiden. Svart igen såklart. Peo säger att det finns ingen färg som jag skulle kunna passa bättre i, så det får väl vara såhär ett tag till iaf. Jag trivs ändå bra i det så.. Lina hann inte klippa mig för hon hade hur många som helst att göra vid i håret. När hon väl är ledig (denna vecka ex) så är det ju hela släkten att hinna med eftersom hon aldrig hinner det annars. Eftertraktad min söta, duktiga storasyster.

Algot är redan mycket bättre. Han har haft sin surdag idag..den kommer alltid när han tillfrisknar. Han hänger på en mest hela dagen. Hoppas nu har får vara frisk julafton!!

Förresten har Ida och Carlos bokat biljetter hem idag.. de kommer den 25e.. ROLIGT!! hela familjen hemma.. det är inte ofta! Nu börjar det kännas som jul!!

Kommentarer
Peo säger:

Men höddedudu!! Jag har också varit med i USA, Österrike, Madrid, Barcelona, Rom.. bilresor, flyg, tåg! Och ändå är kudden din mest trofasta vän.. Jag känner mig så speciell.. "Oh, that makes me feel so special and good"

2008-12-23 | 09:34:07
Bloggadress: http://www.kompez.se
Hanna säger:

hihi jag älskar dig hjärtat! fniss.. jag skrev inte att den var min "mest trofasta" jag skrev faktiskt "min trofasta" :).. puss på dig

2008-12-23 | 11:35:02
Peo säger:

hehe, läste det säkert 5 gånger och fick det till trofastaste varje gång.. :)

2008-12-23 | 13:10:59
Bloggadress: http://www.kompez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback