Lite sådär

Lagom otur idag. Jag och Fie hade bestämt vi skulle på öppna förskolan i centrum. Kom dit och så var det fullt! bahh.. När man gått upp tidigt och ut i regnet så hoppas man väl ändå inte på att möta en skylt på dörren som säger att man inte får komma in. Det är iaf för det bästa, de vill ha max 20 barn där inne eftersom alla ska ha plats att leka och för att de ska hinna ha sångstund med alla mm. Det är bättre att ha det så än som på Härlanda där vi igår hade svårt att hitta en plats att sitta ner eftersom där var närmre 50 barn med mammor i en mycket mindre lokal.

I vilket  fall som helst fick det bli Ikea direkt istället. Jag skulle ha mattor. Tror ni inte de är slut då!! asså allvarligt. Det är inte mycket som gått rätt idag. vi fikade två ggr under tiden vi var där för Algot och Sam behövde äta i omgångar haha. Det blev lite andra affärer oxå och vi avslutade dagen på Nids 4 kids på backaplan där jag fyndade en stor retrogrön filt till vagnen för 100 spänn.. asså den är sååå snygg! kommer bild på den sen..vi hade kul trots allt som gick mot oss =)
 
på väg hem ringde äntligen bvc tillbaka till mig. Vi har försökt fått tag i dem sen i måndags förmiddag då jag självklart glömde att gå till det jäkla besöket. Kom på det en timme sent, för Algot var sjuk och sov länge och det var bara allmänt kaos hemma. Jag skyller på att det är för långt mellan besöken, eller kanske på att jag är tankspridd, glömsk och allmänt förvirrad =). Det skulle ju faktiskt bli riktigt kul att komma dit för att se om han gått upp något. Iaf fick jag svara promenerandes hem i ösregn med paraply i ena handen och vagn i andra. inte det lättaste och jag tror inte hon hörde mer än vartannat ord jag sa :).. har en ny tid i vilket fall som helst och det är ju huvudsaken!

 Nu lär Algot tappa en hel del vikt för han spyr friskt i och med förkylningen. Dessutom äter han ungefär två små yoggi, en flaska välling och en macka på hela dagen. Får inte i honom mer! igår lyckades jag inte med nåt av ovanstående, men han sträckte sig efter min mat (och mina ärtor) när jag o Peo åt.. så jag kokte en gryta ärtor och broccoli så han kunde sitta o äta så mycket han ville. Fick iaf lite i sig =)..  (samt slängde dem över hela köket o hade allmänt kul).. han tyckte det var jätte gott. jaja.. han e nyttig iaf! haha

Ikväll blev det en runda i löparskorna. Har inte sprungit sen i lördags eftersom jag då höll på att svimma och blev så dålig på kvällen. har nog haft en förkylning i kroppen, men idag var halsont väck så tänkte att jag skulle börja lite lätt. 5 km blev det iaf och kändes bra. Hoppas, hoppas, hoppas jag slipper bli sjuk som Algot. Får man vara barn igen och säga "JAG VILL INTE, VILL INTE, VILL INTE!"


avslutar med en söt bild på en söt Gotte :D


Kommentarer
Carro säger:

Vilken tur att du hittade filten i all otur! Du har inte sett en limegrön filt ngnstans i gbgs alla affärer? Har hittat en sjukt snygg limegrön skötväska o det hade varit kul med en filt till. Om du vill får du gärna hålla utkik =) Saknar er!

2008-08-28 | 11:44:22
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback