höstfunderingar

Just nu börjar ångesten rejält att krypa på. Snart är man ensam med Algot om dagarna igen. Jag tycker det har varit så skönt att ha hjälp och veta att det finns någon som kan kolla honom om man så bara vill smita in på dass 3 minuter för sig själv, att ligga i sängen 10 minuter extra för det finns någon annan som kan roa honom och inte minst att även ha tid att göra lite tillsammans som familj. Det blir inte mycket över på normala veckor eftersom Peo, vilket jag verkligen förstår, är skittrött efter en veckas arbete och vill ta det lugnt på helgen. Jag har börjat inse mer och mer att det kanske var för mycket att ta mer än 1,5 år ledigt. Nu vill man ut till verkligheten igen, få vara något mer än bara mamma. Vissa dagar känner jag så ialla fall och idag är en av dem. Jag har senaste tiden gått och tittat drömmande på hus och ny arkitektur vart jag än kan hitta den. Spanar efter idéer och är precis som när man gick på skolan. Jag som längtade bort så förbaskat, känner mig faktiskt redo att återvända till timmarna i cad-labbet ,några sega föreläsningar i veckorna och ändlösa dagar i slutet innan inlämning för att sedan få den där underbara känsla av att ha presterat något. Jag älskar att vara mamma och att se Algot utvecklas och hitta på nya hyss, men nu har man kommit till den punkt då man verkligen behöver vara bara Hanna oxå, iaf då och då. Sen efter en vecka i skolan kommer man säkert sakna denna tid som tusan, så jag ska ändå passa på att njuta (försöka åtminstonde) sista månaderna innan verkligheten kommer tillbaka.

För att stilla mitt huvud en aning har jag därför fullspäckad vecka. Jag tänker göra allt jag kan nu mest vi har tiden tillsammans. Idag blev det centrum. Vi började med att gå till Polisen och fixa pass till Peo och Algot eftersom Peos hade gått ut och Algot, ja, han har ju aldrig ägt ett. 800 spänn fattigare och ett steg närmre resan så promenerade vi in till löplabbet och fixade äntligen skor till mig. Nu kan man slippa skoskav (hoppas jag). Därefter letade vi gardiner. Det blir nog att vi köper på lördag om det finns tid över.  Innan vi gick hem så beställde jag även tid till en provsminkning på make up store eftersom jag fått ett presentkort till det som jag fortfarande inte använt. Jajja... mycket avklarat.


Kommentarer
Vickan säger:

Jag förstår precis hur du menar med dina tankar kring att vara mamma och Hanna. Jag har bara varit mamma i 4 månader och har fruktansvärt dåligt samvete för att jag tycker vissa dagar är fruktansvärt jobbiga och tråkiga som mamma. Denna veckan har jag fått klara mig utan Daniel och det har verkligen känts.



Pass? Då ska ni ut och resa snart eller?



Kramar

2008-08-14 | 21:53:39
Daniel säger:

Haha. Vilken cooling... Testa skinnjackan till dom brillorna!

2008-08-15 | 08:31:06
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback