Nyklippt o regn

I lördags blev det lite sämre väder. Det var mulet och inte fullt lika varmt på morgonen. Så vi begav oss in till Simrishamn centrum, jag, Peo, Algot, Ida, mamma o pappa. Det var ju slutrea så vi var inne i ett par affärer. Jag har letat länge efter ett par nya jeans eftersom jag inte har några alls. Hittade ett par jättesnygga mörka esprit jeans för halva priset (400) så de slog jag till på direkt. De var en storlek mindre än jag brukar ha så jag blev förvånad att jag kom i dem =)... Hittade även ett syggt vitt linne. Det var tag 3 betala för 2 i den butiken och Ida hittade två dyrare saker så hon bjöd mig på linnet =) snällt det! mot middan var det supervamt igen o de flesta molnen var borta. Så vi begav oss tillbaka till campingen och badade en stund efter vi hade ätit. Eftermiddagen vilade vi bara och packade ihop inför hemresan. Tältet packades ihop.

I söndags kom sedan Peos föräldrar med sin bil för att hämta vår vagn. Peo körde ekipaget och mamma o pappa körde typ samtidigt med sitt. Vi åkte hem till Sibbhult och städade ur husvagnen grundligt. Sedan var det dags att duscha och åka till Broby. Peos syster, Tina fyllde år. Så det skulle firas med fika uppe hos dem. Vi hade presenter till hela familjen eftersom vi inte var hemma när typ resten fyllt år i maj =).. hihi...iaf så stannade vi hela kvällen, även efter alla andra gått hem o snackade o hade trevligt.

Igår regnade det! öste ner! vi åkte iväg till åhus till 10. Där väntade Lina, Ida o Tova på salongen. Lina klippte o färgade mig och klippte även Algot lite lite =).. Vi blev så fina så. Passade även på att färga mina ögonbryn o fransar så man slipper tänka på det på ett tag =)...När vi var klara så åkte vi till Kristianstad och letade resa. Vi ville åka nånstans denna vecka, typ weekend eller så, men det var så himla dyrt eftersom det var så tätt inpå.. så det blir att vänta =(... tiiiiist! men känns galet onödigt att lägga 10000 mer på en resa bara för att det är just nu. Bättre att vänta då tyckte vi.
Ida kom in och hjälpte oss leta present till Lina som snart fyller år och till sist lämnade vi in våra förlovningsrinigar för putsning hos guldsmeden vi köpt dom av. De gör det gratis åt en när man vill, så nu ser de ut som nya igen.
Igårkväll satt jag och skrev detta inlägg och Peo satt med sin bror Johan, sin mamma o pappa o spelade Loppa. Då gick strömmen plötsligt förmodligen av att en träd trillat i stormen och lagt sig över en ledning. Då känns det att man är på landet =) hihi.. vi tände iaf massa stearinljus o det var hur mysigt som helst. Det blir ju såååå tyst.

För er nyfikna kan jag även berätta att viktnedgången tickar på och i söndags när jag ställde mig på vågen visade den, trots semestertider,  -8kg!!!!! woooohooo, inte helt fel på typ två veckor ha??


Kommentarer
Elin säger:

Åh vad du är duktig med viktnedgången! Själv äter jag bara skit och rör mig inte alls. Men det står still i alla fall, som "tur" är. =)

2008-08-05 | 10:41:58
Daniel säger:

Gött med semester! Verker som att ni oxå har en del att göra på denna ;)

Blir en massa besök när man inte bor i närheten som tidigare. Kristianstad klarade sig oxå från strömavbrott... Bara lantisarna som inte klarar sig ;)

2008-08-06 | 21:18:38
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback