Febrigt

Algots feber har tangerat 40 strecket nästan hela dagen, så självklart blev det inget bad för oss. Uppe med tuppen var han ändå och vi käkade frukost och tog det lugnt. Skönt att vara hemma när han kräker som en galning, knappt vill äta och är ledsen och trött hela tiden. Guuud vad jag tycker synd om honom. Det är så att han försökt kräka trots han inte ätit något, vilket leder till ett ändlöst kväljande utan att något kommer (de ggr det väl kom något var det bara slem och snor). Så tycker han det är så obehagligt så han gråter kopiöst. Själv kan man inte mer än att se på. Har tryckt in lite vatten eller så, för att han ska ha nåt att kräkas upp, för det är skönare. Jag har ju själv varit i situationen då man behöver spy men inte kan (när jag var gravid och spydde upp till 15 ggr vissa dagar) och det gör galet ont!!!
Han har haft sina pigga stunder vid alvedontopparna och då har han lekt lite åtminstonde. Annars mest sovit. Jag och han gick och la oss vid 10 och sov till 1 haha.. det var välbehövligt =),... sedan sydde jag tre av de åtta gardinerna innan jag gav upp. Inte lätt att hinna bli färdig när man har en sjuk unge sittandes på pedalen för symaskinen, pfft...dessutom finns det en tendens till att mätning, nålning och söm blir mer och mer slarvigt efterhand man tappar fokus, blir trött på det och på dåligt hurmör för att man bara vill att det ska bli klart någon gång. Så kom fram till att det var bäst att ta lite i taget =).. 
 I kväll blev det 1 mil i löparskorna. Var längesedan jag sprang så långt o hade lite ont i låret så fick ta det väldigt lugnt så jag inte skulle strecka mig. Det tog därför 1 och 20 minuter (8 min/km).. vilket jag inte är nöjd med.. men så kan det bli ibland. En smarrig middag och lite tvtittande avslutar nu kvällen och vi ska snart hoppa i säng. 
Två genomsnorade tröjor, tre nerspydda handdukar, oändlig mängd papper, nässpray, alvedon och duschningar senare så är man ganska trött och sliten även som frisk mamma. Jobbigt att se honom så dålig oxå så klart. Om man nu ändå ska se det possitivt på nåt sätt, Han går inte på dagis än och jag är ändå hemma!! så jag behöver inte känna mig stressad av att finnas till hands o låta honom vara hemma och vila. Låt oss hoppas att eftersom han ALLTID är sjuk nu, så övergår det till att aldrig vara det sen! ja, det skriver jag under på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback