Dagis?

Det börjar bli hög tid att sätta upp Algot på ett dagis, MEN VILKET? helt omöjligt att välja här känns det som. Ett dagis vartannat kvarter i området och jag kan ju omöjligt veta vilket som är bra och ligger bäst till och har bäst personal! hur ska jag då kunna välja.. dessutom ska man sätta upp honom i 5 olika dagis, med den man vill helst först. Någon som har ett råd eller två att ge oss? Finns det inget ställe där man kan betygsätta sånna här saker, så man kan jämföra lite. Fan va det ska vara komplicerat då! Praktiskt att bo i en liten håla vid sånna här tillfällen, i Sibbhult finns ett dagis och det är inte så mycket fundering på vart ungarna ska. Men egentligen ska jag väl mest hoppas på att han får plats någonstans. Jag vill inte behöva skjuta upp praktik eller skola ett helt halvår till. Jag lägger ner det här för ikväll iaf, för jag blir så frustrerad. :)

I vilket fall har jag varit på stan hela dagen idag. Kände att jag behövde göra nåt för att inte sitta hemma och tycka synd om mig själv, vilket är lätt hänt när man är lite deppig (ytterligare leder till att man frossar i massa godsaker). såå..Jag och Algot åkte ut med lunch till Peo igen, sedan blev det inhandling av mer gardintyg, matta, prydnadskuddar o filtar. Det kommer bli såååå snyggt, vårt nygamla vardagsrum!

ingen springning idag blev det. Skoskaven gör skrämmande ont efter allt promenerande på stan ( nästan 5 timmar). Algot somnade kl 7..är lite snuvig och var måttligt övertrött. Får se om jag orkar börja på gardinerna nu.. hmm.. eller imorrn kanske..jag är sån där som bara måste få nåt färdigt för jag är så otålig.. ska försöka vänta så jag har nån tid att vila... dagen har iallafall varit lättare än gårdagen. Alltid lite uppiggande att shoppa, ett snyggt sätt att rymma från verkligheten en stund!


Kommentarer
Elin säger:

Åh, då gäller det ju att du vinner loppet! =) Vad blir det för tatuering i så fall?

2008-08-21 | 14:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback